|
کدخبر: 286267

راه اندازی سامانه ارتباط شهروندان با شورای شهر

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل اداره کل اداری و اجرایی شورای شهر تهران از راه‌اندازی سامانه ارتباطی شورا تحت عنوان «شهروند پرسشگر، شورای شهر پاسخگو» خبر داد.

محمود رضا کبیری با اشاره به راه‌اندازی سامانه ارتباطی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند در بستر پیام‌رسان‌های داخلی و از طریق شماره ۰۹۹۱۵۱۰۴۰۰۰ با شورا در ارتباط باشند.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل اداره کل اداری و اجرایی شورای شهر تهران با بیان اینکه از سکوهای داخلی استفاده کردیم تا بتوانیم با مردم در ارتباط باشیم، یادآور شد: این ارتباط صرفاً بیان انتقادات و شکایات نیست و از مسیر پیام‌رسان‌های داخلی، امور مردم را پیگیری می‌کنیم؛ به گونه‌ای که مردم به جای مراجعه به ساختمان شورای شهر، درخواست‌های خود را در فضای مجازی ارسال می‌کنند و ما پیگیری و پاسخ‌دهی را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: این اقدام در واقع تحقق دولت الکترونیک است و در حال حاضر با برقراری ارتباط با مردم از مسیر پیام‌رسان‌های داخلی، امنیت سکوها و روند امور را نیز خودمان تأمین می‌کنیم.

کبیری با اشاره به استقبال قابل توجه شهروندان از طرح «شهروند پرسشگر، شورای شهر پاسخگو»، خاطرنشان کرد: پیام‌های زیادی در طول چند روز گذشته که این سامانه راه‌اندازی شده، به دست ما رسیده و در حال حاضر نیز نامه‌ها در حال ارسال است.

وی تأکید کرد: پیش بینی ما این است که تا سال‌های آینده اجرای این طرح و بسط و گسترش آن به شهرداری و دیگر بخش‌ها، ۱۰ درصد ترافیک ساعات پیک و به دنبال آن آلودگی هوا را کاهش دهد؛ اگر بتوانیم این طرح را در سطح شهر اجرا کنیم، قدم بسیار مهمی در راستای تحقق آرمان شهر خواهد بود.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل اداره کل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ما موظف هستیم که فضا را برای شهروندان فراهم کنیم، گفت: فعلاً در مراحل ابتدایی کار هستیم و نتایج آن به تدریج اعلام خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: شورا ۲۱ عضو و ۶ کمیسیون دارد که درخواست‌های مرتبط با این بخش‌ها از سوی ما پیگیری و نتایج بارگذاری می‌شود و امور متفرقه مرتبط به شهرداری را نیز به ۱۳۷ پلاس ارسال می‌کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر