|
کدخبر: 290244

پیش بینی از بورس فردا / روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

بورس امروز نیز مسیر صعودی خود در سال جدید را ادامه داد و توانست بازاری سبز را به سهامداران ارائه دهد.

اگرچه در میان تقاضای خوبی که در بازار وجود دارد همچنان اندک عرضه‌ای در برخی سهام دیده می‌شود اما قدرت خریداران فعلا در سطوحی قرار دارد که اجازه کاهش قیمت را به نمادها نداده و بخش عمده‌ای از بازار در روند افزایشی قیمت قرار دارند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ثبت یک بازدهی مثبت ۰.۷۵ درصدی علاوه بر تثبیت در کانال ۲ میلیون واحدی، فاصله خود تا سقف تاریخی را به حدود ۳ درصد رساند تا بورس تهران حداقل از نظر نماگر اصلی خود فاصله‌ای تا بازگشت به اوج سال ۹۹ نداشته باشد. در سمت دیگر اما همچون روز گذشته، کوچکترهای بازار عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشتند و شاخص هم‌وزن توانست رشد ۱.۹۶ درصدی را به ثبت برساند. ارزش معاملات خرد سهام در بازار امروز عدد ۱۰۸۷۴ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و شاهد ورود پول ۷۰۹ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

روند صعودی بورس تهران در سال جدید با نوسانات اندکی همچنان ادامه دارد و این موضوع دلایل متعددی را پشت سر خود می‌بیند که بارها به آن اشاره شده است. اکنون اما در روند روزانه بازار موضوعی که به چشم می‌خورد، تقاضا برای نمادهایی است که عملکرد بهتری از لحاظ عملیاتی و مالی در ماه‌های گذشته داشته‌اند یا چشم‌انداز بهتری را در آینده نزدیک دنبال می‌کنند. در کنار این موضوع نیز مسائل کلان اقتصادی نقش مهمی را در روزهای سبز بورس تهران بازی می‌کنند که باعث می‌شوند همچنان بتوانیم آینده خوبی را برای بازار سهام متصور باشیم. در ادامه با بررسی این عوامل و متغیرهای تاثیرگذار بر روندهای روزانه، به پیش بینی بورس فردا بپردازیم.

ردپای گزارش‌های ماهانه در طراوت بورس

چند روزی است که پس از تعطیلات آغاز سال جدید، گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها برای اسفند ماه روانه سامانه کدال شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. اگرچه به دلایل مختلفی همه شرکت‌ها گزارش‌های یکسانی را مخابره نکرده و شاید برخی نیز عملکرد قابل قبولی را به ثبت نرسانده‌اند اما می‌توان برآیند کلی گزارش‌ها را مثبت ارزیابی کرد که یکی از اصلی‌ترین محرک‌های این روزهای بورس تهران شده است. روند رو به بهبود عملکرد شرکت‌ها در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ و عبور از مشکلاتی که اغلب در فصل سرد سال در حوزه انرژی برای بسیاری از صنایع ایجاد می‌شود، موجب شده است تا تقاضا برای بسیاری از نمادها قدرت بیشتری از قبل بگیرند و شاهد تغییر تمرکز بازار در برخی گروه‌ها باشیم که اغلب در سکتورهای کوچکتر بازار قرار می‌گیرند.

از سمتی اما با وجود حرکت مثبت در گروه‌های بزرگ، قدرت روند در این نمادها نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است و فعالان بازار سرمایه تمایل بیشتری برای خرید سهام کوچک دارند. فارغ از مبحث گزارش‌های ماهانه، گروه‌های بزرگ بازار فعلا با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که تا حدودی مانع از صعودهای قدرتمند شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم مشخص شدن وضعیت نهایی نرخ خوراک و سوخت صنایع، کاهش نرخ دلار در معاملات بورس کالا به خصوص در گروه فلزات اساسی، روند نه چندان مثبت در کامودیتی‌ها و... اشاره کرد. از این رو انتظار می‌رود که در بورس فردا نیز وضعیت معاملات مشابه روز جاری ادامه یابد و عملکرد بهتری را در سهام شرکت‌های کوچک شاهد باشیم.

نگاهی به روندهای روزانه

اگر به روند روزانه شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری نگاهی بیاندازیم، مشخص است که پس از تقاضای قدرتمند ساعت ابتدایی، قدرت خریدار تا حدی تحلیل رفته اما در انتها بار دیگر با برگشت تقاضا همراه بوده است. از سمت دیگر اما وضعیت ارزش و تعداد صف‌های خرید و فروش نشان می‌دهد که تا انتهای معاملات، خریداران با فاصله خوبی توانسته‌اند فروشندگان را پشت سر بگذارند.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به نکات ذکر شده در بالا و ذکر این نکته که پس از روز آینده بازار به مدت ۴ روز تعطیل خواهد بود، انتظار می‌رود که در بورس فردا نیز همچنان تقاضا برای نمادهایی که گزارش‌های ماهانه بهتری داشته‌اند، بیشتر باشد اما قدرت تقاضا نسبت به روز جاری کمتر شود.روش‌های رفع مسدودی کارت بانکی

ممکن است به هر دلیلی از جمله وارد کردن چند باره رمز کارت بانکی، راکد ماندن طولانی مدت حساب، مسدود شدن به دلیل ضمانت بانک و استفاده از چک بلامحل یا دلایل دیگر حساب بانکی‌تان از دسترس‌تان خارج شود یا اینکه کارت بانکی شما مسدود شود. حالا سوال اینجاست در این صورت برای رفع مسدودی آن چه کاری باید انجام دهید؟ آن‌هم اگر در سفر و در شهری دیگر بودید.

رفع مسدودی کارت بانکی به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است. البته در این مورد هر بانکی برای این کار روش‌های مختلف و پروتکل‌های خاصی دارد که باید به آن‌ها هم توجه کنید؛ بنابراین اولین کاری که می‌توان انجام داد، تماس گرفتن با شماره تلفن پشتیبانی یا تلفن گویای بانک مورد نظر است که معمولا در ایام تعطیل و به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو هستند. تا متوجه شویم برای حل این مشکل آن هم در زمانی که سفر هستیم، چه کاری باید انجام دهیم.

روش‌های رفع مسدودی کارت بانکی

همانطور که گفته شد، بانک‌ها و موسسات اعتباری مختلف پروتکل‌ها و روش‌های خاص خودشان را برای حل این مشکل دارند. به عنوان مثال برخی بانک‌ها این خدمت را فقط به صورت حضوری انجام می‌دهند، یعنی باید در ساعات اداری به یکی از شعب آن بانک در سراسر کشور مراجعه کنید. البته برای ارائه این درخواست حتما باید کارت ملی همراهتان باشد.

برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز برای اینکه کارت بانکی خودتان را از دوباره فعال کنید، به راحتی و از طریق نرم افزار‌های موبایل بانک یا اینترنت بانک قابل انجام است. برخی دیگر نیز برای رفع مسدودی کارت بانکی‌تان تلفن بانک را سر راهتان قرار می‌دهند تا از آن استفاده کنید.

منبع: فردای اقتصاد

ارسال نظر