|
کدخبر: 296885

مقصر سقوط بورس شناسایی شد!

ابراهیم نوایی، کارشناس بازار سرمایه، در برنامه بورسان روز جاری، با اشاره به نامه اخیر ایرانخودرو، به بررسی دلایل ریزش بورس امروز پرداخت.

اقتصاد مقصر سقوط بورس شناسایی شد!

در بخش اول برنامه امروز همراه با ابراهیم نوایی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند متعادل اخیر بورس و شدت عرضه‌ها در بازار امروز پرداختیم. نوایی در ابتدای صحبت‌های خود نگاهی به روند چند ماه گذشته بورس تهران داشت و دلیل ریزش بازار در اردیبهشت را دخالت‌های نابجا و ترس ایجاد شده از سمت سهامداران عنوان کرد.

وی افزود که رفتار متعادل روزهای اخیر نیز در ادامه همین موضوع بود و اکنون سهامداران همچنان نگران هستند که سیاستگذاری‌های اشتباه موجب تکرار اتفاقات مشابهی شود. ابراهیم نوایی در پاسخ به دلیل ترس بازار امروز عنوان کرد که بازار سرمایه در شرایطی قرار داشت که تنها نیازمند یک تلنگر برای ایجاد شوک منفی بود و نامه ایران خودرو در رابطه با تعدیل سود سال گذشته، این بهانه را به بازار داد و این اتفاق منتج به این می‌شود که نه تنها سهامداران خودرویی بلکه دیگر شرکت‌ها نیز هر لحظه منتظر و مضطرب باشند که ممکن است چنین اتفاقی برای آن‌ها نیز تکرار شود.

نوایی در رابطه با این نظریه که ریزش بورس امروز به دلیل کاهش نرخ دلار بوده اعتقاد داشت که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست زیرا شرکت‌های حاضر در بورس تهران محصولات خود را با نرخ‌های دلار زیر ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند و کاهش تنها چند هزار تومانی در بازار آزاد نمی‌تواند در سودآوری آن‌ها و حتی کاهش انتظارات تورمی تاثیرگذار باشد.

نوایی در ادامه با انتقاد به وضعیت سیاستگذاری در کشور عنوان کرد که بهبود شرایط بورس تهران و بلوغ آن در گرو این است که سیاستگذار اقتصادی، واقعیت‌های اقتصادی کشور را بپذیر و در جهت بهبود آن حرکت کند.

 

منبع: فردای اقتصاد
  • ناشناس ارسالی در

    نامه ایران خودرو چه ربطی به بقیه شرکتها دارد یا سرمایه‌گذاران خیلی کم عقل هستند یا کار از جای دیگری می‌لنگد و دستکاری و دخالت آشکار و اغلب پنهان در کار بورس انجام می‌شود

  • علی ارسالی در

    هیچ کس مقصر نیست نمودار بالای قله رسیده الان هم میاد پایین دوباره میره بالا هیچ موقع یکسره بالا نمیره

  • ایرانی ارسالی در

    ریزش بورس با دستور اکید مسولین بوده وبا استفاده از گروه چسبیده دو روز قبل از آگا ه شدن مردم در اوج قله با سود هنگفت نماده ا را خالی کردند. اینها به هیچ قیدی پایبن د نیستند بقیه مردم را زنبورهای گارگر مید انند۰اول چسبیده ها دوم چسبیده ها سوم چسب یده ها و...

  • T.s ارسالی در

    لطفا با بورس که بصورت دستوری عمل میشه بر خورد بشه مردم را به خاک سیاه نشوندید مگر ملکت صاحب نداره مردم را دعوت می کنند پو ل افراد حقیقی را به یغما می‌برید 😔😔😔

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها