|
کدخبر: 295815

دلیل سقوط مداوم بورس چیست؟

قاسم مالکی، کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورسان ورود و خروج و سرعت جریان پولی در بازار سرمایه و تغییر سریع مسیر بازار را نشانه‌هایی از آشفتگی و اضطراب در بازار عنوان کرد.

اقتصاد دلیل سقوط مداوم بورس چیست؟

بورس تهران دومین روز هفته را نیز منفی به پایان رساند و شاهد عقب‌گرد شاخص‌ها بورسی و خروج بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌های حقیقی از جزیان دادوستد سهام بودیم. روندی که بسیاری را نگران کرده است.

کارشناسان اما با بررسی متغیرهای بنیادی نظر دیگری دارند. قاسم مالکی، کارشناس بازار سرمایه در این خصوص می‌گوید: ما اصلا نگران بازار نیستم بلکه نگران افرادی هستیم که این روزها در نقش فروشنده ظاهر می‌شوند. وی تاکید می‌کند: قطعا گزارش‌های سه ماهه امسال بهتر از گزارش‌های سه ماهه سال گذشته خواهند بود. نرخ دلار افزایش داشته و سود ۱۴۰۱ هنوز در دل شرکت‌ها قرار دارد. استنباط ما این است که بعد از مجامع یعنی در اواخر خردادماه، دوباره بازار سرمایه مسیر خود را پیدا خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه، ورود و خروج و سرعت جریان پولی در بازار سرمایه و تغییر سریع مسیر بازار را نشانه‌هایی از آشفتگی و اضطراب در بازار دانست و گفت: علت ریشه‌‎ای این آشفتگی‌ها در نبود و ضعف عقلانیت جوهری است. وقتی تصمیمات از دل گفتمان و توافقات جمعی، اجماع و کار تیمی و گروهی و بر اساس یک تفکر فرآیندی و سیستمی بیرون آید، چراغ عقلانیت جوهری را روشن کرده‌ایم. در سال‌های اخیر ابزارها در بازار سرمایه توسعه یافته اما در فقدان یک عقلانیت جوهری این‌ ابزار کارکرد اصلی خود را نخواهند داشت.

منبع: فردای اقتصاد

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها