|
کدخبر: 290046

بررسی گوشی گلکسی S22 اولترا

اقتصاد بررسی گوشی گلکسی S22 اولترا

سری جدید S22 در بهمن 1400 توسط شرکت سامسونگ معرفی شد. سری S گوشی سامسونگ با مدل اولترا، معروف به اس 22 اولترا، از پرچم‌داران بازار گوشی‌های هوشمند در جهان به حساب می‌آید که طرفداران زیادی هم دارد. در ادامه به بررسی عملکرد نسخه اولترا می‌پردازیم که اکنون با قیمت 50 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

بررسی طراحی گوشی S22 اولترا

اس ۲۲ اولترا ظاهر کاملاً متفاوتی از دو مدل پلاس و معمولی دارد و کاربر را با طراحی مستطیل ‌شکل بی‌نقصی کاملا مبهوت می‌کند. این مدل به قدری شبیه به گوشی‌های سری گلکسی نوت است که وقتی آن را از نمای جلویی ببینید، متوجه تفاوت آن با گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا نخواهید شد.

اما در قاب پشتی این گوشی سامسونگ قضیه متفاوت است. پنل دوربین S22 Ultra کاملا هم‌سطح با گوشی طراحی شده است. این طراحی پنل دوربین، سادگی و در عین حال ظاهر لوکسی را به گوشی سامسونگ اس 22 اولترا بخشیده است. ابعاد این گوشی ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ میلی‌متر است. ضخامت نسخه اولترا به خاطر حضور قلم در داخل بدنه به ۸.۹ میلی‌متر می‌رسد.

نقطه تمایز گوشی سامسونگ S22 اولترا نسبت به نسل‌های قبل و گلکسی اس 21 اولترا، اینست که این گوشی سامسونگ همراه با قلم استایلوس در دست خریدار قرار می‌گیرد. در حالی که S21 Ultra تنها به درگاه نصب S Pen  مجهز بود و کاربر باید قلم را بصورت جداگانه خریداری می‌کرد. همچنین با خرید اس 22 اولترا مجبور به حمل کردن یک کیس مخصوص برای قلم آن نیستید و این قلم اکنون در داخل خود گوشی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: خرید گوشی اس 23 plus

بررسی نمایشگر گوشی S22 Ultra

گوشی۱

ابعاد نمایشگر در نسخه پلاس خانواده S22 ۶.۱ اینچ است. با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده کرده است. این نمایشگر از تکنولوژی +HDR10  پشتیبانی می‌کند و نسبت تصویر آن ۱۹.۵ به ۹ است.

نمایشگر S22 Plus درست مانند نسل قبلی، یعنی اس 21 به فناوری Always-on Display مجهز است و به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش ساعت و تاریخ را مشاهده کرده و از دریافت نوتیفیکیشن‌ها مطلع شود.

گوشی اس ۲۲ اولترا از نظر نمایشگر یک سر و گردن بالاتر از هر گوشی سامسونگ است. این گوشی سامسونگ پنل Dynamic AMOLED 2X با امکانات بسیار متنوع‌تری را ارائه می‌دهد. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن بسیار بالای 2K مجهز است. همچنین حداکثر روشنایی این نمایشگر ۱۷۵۰ نیت است که یعنی اس ۲۲ اولترا روشن‌ترین نمایشگر را در بین تمام گوشی‌های موجود در بازار در اختیار دارد.

پشتیبانی نمایشگر نسخه اولترا اس 22 از قلم  S Penیکی دیگر از مزیت‌های این نمایشگر است که با زمان پاسخگویی ۲.۸ میلی‌‌ثانیه‌ای بسیار سریع عمل کرده و تجربه نوشتن با آن مثل نوشتن با قلم روی یک کاغذ واقعی است.

اپلیکیشن Samsung Notes مرکز کنترل یادداشت‌های کاربر با این قلم است. ضمن اینکه می‌توانید وقتی صفحه گوشی خاموش است، روی آن با قلم اس یادداشت کنید. همچنین این گوشی از طریق S Pen  از راه دور هم کنترل می‌شود.

ارزانترین گوشی سامسونگ: گلگسی a13

بررسی پلتفرم اس 22 اولترا

گوشی۲

نسخه گلوبال اس 22 اولترا، از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ با پردازشگر گرافیکی Xclipse 92 و معماری AMD RDNA 2  بهره گرفته‌ است. در بخش حافظه و رم، مدل اس 22 اولترا به ۸ یا ۱۲ گیگ رم مجهز است و در نسخه‌های متنوع ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایتی عرضه میشود. در بخش نرم‌افزاری هم سامسونگ برای مدل اولترا سری S22، از اندروید ۱۲ با رابط کاربری سفارشی One UI 4.1 بهره برده است که امکانات جذابی را ارائه می‌کند.

بررسی دوربین گوشی اس 22 اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا قدرتمندترین گوشی تاریخ سامسونگ از نظر دوربین است. این گوشی به دوربین چهارگانه پشتی با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دو سنسور دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی (تله فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و تله فوتو معمولی با زوم اپتیکال ۳ برابری) و یک سنسور دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است.

در قاب جلویی و بخش دوربین سلفی اس 22 اولترا نیز یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است. با توجه به امکانات فوق‌العاده S22 Ultra، عملکرد زوم در این گوشی گلکسی سامسونگ با ارائه زوم ۱۰۰ برابری، بی‌مثال است. همچنین لنز اصلی با کیفیت 108 مگاپیکسلی، عملکرد بی‌نظیری دارد.

بررسی عملکرد باتری S22 Ultra

گوشی۴

ظرفیت باتری گوشی اس 22 اولترا ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. این گوشی از حداکثر توان شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. طبق بررسی gsmrna، گوشی S22 Ultra از نظر سرعت شارژ تفاوت‌هایی با دو نسخه دیگر دارد. در این بررسی از سه نوع شارژر متفاوت استفاده شد. شارژرهای اورجینال 45 واتی و 25 واتی سامسونگ و یک شارژر 65 واتی غیر سامسونگ، در این بررسی مورد آزمایش قرار گرفتند.

باتری S22 Ultra پس از 30 دقیقه با شارژر 25 واتی به 61 درصد شارژ و با شارژر 45 واتی به 60 درصد می‌رسد. شارژر 65 واتی غیر سامسونگ در همین مدت زمان توانست باتری نسخه اولترا را تا 65 درصد پر کند. این در حالی است که گلکسی اس 22 پلاس با 30 دقیقه شارژ با شارژر 25 واتی سامسونگ، به 62 درصد شارژ می‌رسد و با استفاده از شارژر 45 واتی، در این مدت زمان تنها 64 درصد شارژ می‌شود.

شارژ کامل صفر تا صد S22 Plus با شارژر 45 واتی یک ساعت و با شارژر 25 واتی تنها یک دقیقه بیشتر طول کشید. شارژ کامل صفر تا صد در S22 Ultra با شارژر 25 واتی دقیقاً 1 ساعت و 4 دقیقه و با شارژر 45 واتی تنها 5 دقیقه سریعتر و در 59 دقیقه انجام شد. شارژ کامل اس 22 اولترا با شارژر 65 واتی، یک ساعت و 2 دقیقه طول کشید.

متاسفانه بر اساس این بررسی باید اشاره کرد، ادعای نرخ شارژ 45 واتی شرکت سامسونگ کاملاً گمراه کننده است و تفاوت چندانی در سرعت و زمان شارژدهی با شارژر 25 واتی ایجاد نمی‌کند.

قیمت گوشی اس 22 اولترا

گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا، گران‌ترین گوشی سری Galaxy S سامسونگ است. این تفاوت قیمت با توجه به طراحی بی‌نظیر و دوربین فوق‌العاده قدرتمند، کاملا منطقی و حساب شده است. قیمت گوشی گلکسیS22 Ultra با قیمت پایه ۱۲۰۰ دلاری و حداکثر 1600 دلاری تعیین شده که اکنون به 50 میلیون تومان در بازار پرتلاطم ایران رسیده است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها