|
کدخبر: 289963

تاثیر افزایش قیمت خودرو در کارخانه بر بازار آزاد

یک کارشناس خودرو گفت که سیاست عرضه یکپارچه خودرو به نتیجه نمی رسد و تعداد متقاضیان بیش از میزان پیش فروش است؛ ضمن این که شورای رقابت و وزارت صمت شجاعت لازم برای افزایش قیمت را ندارند.

اقتصاد تاثیر افزایش قیمت خودرو در کارخانه بر بازار آزاد

رسول سلیمانی، کارشناس خودرو در پاسخ به این سوال که افزایش ۳۰ تا ۸۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو چه تاثیری بر بازار خواهد داشت به اقتصادآنلاین گفت: بازار خودرو سرمایه‌ای شده حتی اگر قیمت کارخانه‌ای خودرو هم افزایش پیدا کند باز باید از ابزارهای مالیاتی استفاده کرد، بهترین ابزار هم مالیات بر نقل و انتقال دارایی و حداقل ۱۰ درصد است تا بتواند حاشیه سود حفظ سرمایه را از خودرو جدا کند.

سلیمانی تصریح کرد: به دلیل تورم شدید ۵۰ درصدی در کشور، افزایش قیمت خودرو باید هر سه ماه یکبار تجدیدنظر شود، اگر این به روزرسانی انجام نشود، یک شکاف شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت محصولات کارخانه بر بازار تاثیری نخواهد داشت، چرا که پرشیا الان در کارخانه ۱۷۰ میلیون قیمت دارد و در بازار آزاد ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این یک برداشت اشتباه است که افزایش قیمت کارخانه باعث گران شدن قیمت‌ها در بازار آزاد می‌شود.

این کارشناس خودرو افزود: باید قیمت یگانه‌ای داشته باشیم که آن هم قیمت بازار آزاد باشد و آن ما به التفاوت نرخ مصوب با بازار را می‌توان به حمل و نقل عمومی و یا صنعت خودرو اختصاص داد تا کیفیت محصولات افزایش یابد. 

سلیمانی درخصوص پیش فروش گسترده خودرو نیز گفت: تعداد متقاضیان خیلی بیشتر از عددی است که می‌خواهند پیش فروش کنند، به نظرم این سیاست به نتیجه نمی‌رسد، به خاطر بحث‌های اجتماعی و فشارهایی که روی خودروساز و نهادهای قیمت گذار است، نهایتا شورای رقابت و وزارت صمت شجاعت لازم در افزایش قیمت را نخواهند داشت و تقریبا وضعیت فعلی تداوم پیدا می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    مالیات فقط خودرو را گرانتر میکند تا حالا مالیات کی نفعش به ملت رسیده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها