|
کدخبر: 284925

توضیحات زاکانی درباره فروش متری مسکن در بورس

شهردار تهران خاطرنشان کرد: فروش متری از طریق بورس و از طریق سامانه‌هایی که در حال حاضر بخش زیادی از آنها رونمایی شده انجام خواهد شد؛ اما این مسیر پیوستگی به بازار سرمایه باید برقرار شود و این امکان فراهم خواهد شد تا مردم بتوانند روی پول خود حساب باز کنند و پول خرد مردم ارزش پیدا کند.

اقتصاد توضیحات زاکانی درباره فروش متری مسکن در بورس

شهردار تهران با اشاره به رویکرد شهرداری برای ایجاد شفافیت گفت: تمامی مصوبات کمیسیون ماده پنج که نقطه کلیدی شهر است، در سایت قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، علیرضا زاکانی در برنامه «جهان‌آرا» با بیان اینکه منطقی نیست به واسطه مشکلات تمامی پروژه‌های شهر را تعطیل کنیم، گفت: آزادراه شهید شوشتری که ۱۶.۵ کیلومتر است را فعال کردیم و یال غربی بزرگراه یادگار امام که سال‌ها تعطیل بود را با وزارت دفاع، ارتش و وزارت آموزش و پرورش آغاز کردیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: تهران ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه دارد که ۹۷ اصلاح تقاطعی داشته که اصلاح نشده که ۷۸۰ کیلومتر راه مردم را به ۵۷ کیلومتر تبدیل می‌کند و روزانه ۶۰۰ هزار لیتر بنزین کمتر مصرف می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد انضباط مالی در شهرداری تهران عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی تهران ۵۰۰ هزار و هفت میلیارد تومان پول می‌خواهد که تصمیم گرفتیم از طریق مولدسازی این موضوع را دنبال کنیم.

زاکانی گفت: تمامی مصوبات کمیسیون ماده پنج که نقطه کلیدی شهر است، در سایت قرار می‌گیرد و به‌طور شفاف مشخص است و رویکرد کمیسیون تغییر پیدا کرده است.

زاکانی با اشاره به تصمیم‌گیری در خصوص ده کن و ده ونک در کمیسیون ماده پنج عنوان کرد: در خصوص خیابان قزوین که روزی گل سرسبد تهران بود تصمیم برای آبادسازی و جداره سازی گرفته شد.

شهردار تهران بیان کرد: ۱۰۳ ساختمان، ملک و باغ بود که قیمت آن ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که الان در دستور کار مولدسازی قرار گرفته است و یک قلم آن ۱۵ مورد است که هشت هزار میلیارد تومان در خصوص آن دنبال شد و اعاده شد.

وی تصریح کرد: دو هزار و هشت پروژه را در منظر مردم گذاشتیم تا خود مردم اولویت گذاری کنند و تاکنون بالغ بر ۴۷۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند.

زاکانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم در مورد تمامی امورات مردم و نخبگان ناظر بر ما باشند، اظهار کرد: سامانه «من شهردارم» در حال توسعه است و کم کم خود مردم امورات را دنبال خواهند کرد.

شهردار تهران با اشاره به آسیب دیدن تمامی سامانه‌های شهرداری تهران در خردادماه اظهار کرد: در حال حاضر در حال گسترش سامانه‌ها هستیم و روز به روز در حال شفاف‌تر شدن هستیم.

وی با بیان اینکه ۶۳ پیمانکار طرح داریم که در ۱۲۳ ناحیه کار جمع‌آوری زباله را انجام می‌دهند، گفت: این زباله‌ها به هشت مرکز منتقل می‌شود و سپس به آرادکوه می‌رود.

زاکانی بیان کرد: در هر منطقه یک پیمانکار زباله خشک داریم. در حال حاضر کاری که انجام می‌شود، این است که این هشت پهنه ساماندهی شود و تفکیک در پهنه‌ها صورت گیرد و زباله‌ها به‌گونه‌ای تفکیک شود که کمتر از ۳۰ درصد به آرادکوه منتقل شود.

شهردار تهران با بیا اینکه چهار هزار میلیارد تومان قیمت پسماند است، گفت: عده‌ای از طریق زباله سرمایه دار شدند. ما در ابتدا آمدیم این مسیر را هموار کنیم. نرم افزاری را بالا آوردیم و تا بر اساس زمانبندی تا ۱۵ اسفندماه رونمایی خواهد شد.

وی گفت: این نرم افزار این امکان را می‌دهد که با تک تک مردم ارتباط برقرار کنیم و زباله را از مبدا دریافت کنیم و خود به خود چرخه جداسازی زباله توسط کودکان جمع خواهد شد.

زاکانی اظهار کرد: کنار این موضوع به‌دنبال تبدیل بخشی از پسماند به انرژی هستیم تا خروجی برای آرادکوه به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود و در خصوص موضوع مسکن گفت: در سال ۹۱ در تهران ۳۱ هزار پروانه ساخته شده و در سال ۱۴۰۰ تعداد پنج هزار و ۴۰۰ پروانه صادر شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت همه کارهای تهران مربوط به ما است، گفت: مدیریتی را در تهران تحت عنوان مدیریت مشارکتی آغاز کردیم و در موضوعات اجتماعی با ایجاد قرارگاهی با حضور دستگاه‌های ذی ربط ورود پیدا کردیم.

زاکانی با بیان اینکه شهرداری توانمند است، گفت: بر همین اساس در خصوص مسکن پیش از عید قرارگاه جهادی مسکن را ایجاد کردیم و معاونت شهرسازی محور شد و ۴۰۰ هزار واحد را تاکنون تفاهم نامه نوشتیم و شهرداری بالغ بر ۲۵ هزار واحد را شروع کرده و سالانه ۸۰ هزار واحد را به مردم متعهد هستیم که خروجی آن از پایان سال خواهد بود.

شهردار تهران افزود: روز گذشته فروش متری و استیجاری مسکن مصوب شد. مدیریت شهری خود را مکلف به خدمت به مردم می‌دانند.

وی گفت: در تهران ۳۵۰ هزار خانه خالی وجود دارد که اغلب در مناطق بالاشهر است و در حال حاضر یک میلیون خانه برای ساکنان تهران کم داریم.

زاکانی با بیان اینکه در ادوار گذشته شیب قیمتی مسکن نسبت به سایر مسائل ارزش پول مردم را حفظ می‌کند، گفت: در حال حاضر ۶۷ سال با حقوق کارمندی طول می‌کشد تا فردی بتواند خانه بخرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: فروش متری از طریق بورس و از طریق سامانه‌هایی که در حال حاضر بخش زیادی از آنها رونمایی شده انجام خواهد شد؛ اما این مسیر پیوستگی به بازار سرمایه باید برقرار شود و این امکان فراهم خواهد شد تا مردم بتوانند روی پول خود حساب باز کنند و پول خرد مردم ارزش پیدا کند.

زاکانی با بیان اینکه تاکنون یک سانتی متر تراکم فروشی نکرده‌ایم، گفت: طرح تفصیلی قواعد و چارچوب‌های خاص خود را دارد. باید توجه داشت که دادن حق مردم به معنای تراکم فروشی نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه در سال گذشته ۹۹ درصد از اعتبار خود را جذب کردیم که در تاریخ ۱۰ ساله بی‌نظیر است، گفت: هر شنبه یک افتتاح فرامنطقه‌ای داریم.

وی در خصوص آلودگی هوای پایتخت گفت: ۲۳ دستگاه مسئول هستند و مسئول مستقیم آن ما نیستیم اما خود را مسئول مستقیم می‌دانیم. حمل و نقل عمومی و حمل و نقل شخصی قدرالسهم زیادی در آلودگی دارد.

زاکانی اظهار کرد: ۷۸ هزار تاکسی و ون داریم که صد در صد ون‌ها از رده خارج است که به‌دنبال برقی‌سازی این‌ها هستیم. در وهله اول به‌دنبال کاهش مصرف بنزین، سپس گازسوزسازی و برقی‌سازی هستیم.

شهردار تهران بیان کرد: امروز با ایران خودرو و سایپا دو گروه کار تشکیل دادیم تا به سرعت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را آغاز کنیم و از طرفی کاری جدی در حوزه مترو کنیم تا ۳۴ درصد قدرالسهم حمل و نقل عمومی را به ۶۶ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامون تهران افتتاح کردیم، اظهار کرد: این عدد برای امسال به ۱۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

زاکانی تصریح کرد: در مسیرهای مختلف به‌دنبال کاهش آلایندگی و توسعه حوزه اقدامات هستیم.

شهردار تهران با اشاره به رویکرد مدیریت شهری برای ساماندهی حیطه‌بندی‌های تهران اظهار کرد: باید سیستم خود را به شدت تقویت کنیم تا مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و ناظر به شرایط آب و هوای تهران ممکن است طرح زوج و فرد از درب منزل افراد اجرایی شود.

وی گفت: در خصوص سطح تهران و در شورای ترافیک تهران در خصوص تصمیمات مستمر و حوزه عمومی بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر به‌دنبال این هستیم در محل اقتضائاتی را برای استفاده دوچرخه مهیا کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت مراکز معاینه‌های فنی اشباع نخواهد شد، عنوان کرد: تهران تنها جایی در کشور است که معاینه فنی برتر می‌دهد و سخت‌گیری خواهد شد؛ لذا از هموطنان می‌خواهیم مراجعات را تسریع کنند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها هستیم، اظهار کرد: اولویت با تأمین اتوبوس در داخل کشور است و اگر نشود از خارج از کشور صورت خواهد گرفت و تاکنون هیچ چیز از سوی شهرداری تهران وارد نشده است.

زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت حجاب در زیرمجموعه شهرداری تهران گفت: حدود ۱۲ هزار نفر پرسنل خانم در شهرداری داریم که اقتضائات را رعایت می‌کنند اما در خصوص غرفه‌داران مواجهه مثبت می‌کنیم و در خصوص غرفه‌داران و دست‌فروشان مسئولان مترو ضابطه‌مندی آنها آغاز شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه قانون مانع استخدام نیروهای شرکتی است، گفت: به میزان بازنشستگی افراد در سیستم شهرداری نصف آن را قابلیت جذب داریم که در حال حاضر نصف آن‌ها را هم جذب نکردیم.

منبع: فرارو

ارسال نظر