|
کدخبر: 270211

شیائومی کاربرانش را شگفت زده کرد! + عکس

هدبند شیائومی MiGu امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند با امواج مغزی را فراهم می‌کند.

اقتصاد شیائومی کاربرانش را شگفت زده کرد! + عکس

شیائومی هرچند وقت یکبار از محصولی متفاوت رونمایی می‌کند و حالا پس از معرفی عینک هوشمندش، به سراغ یک هدبند به نام MiGu رفته که امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند به وسیله ذهن و امواج مغزی را فراهم می‌کند.

این هدست بخشی از پروژه‌ای است که موفق به کسب جایزه اول در سومین رویداد آنلاین هکاتون گروه شیائومی شده است. طبق ادعای سازنده، هدبند شیائومی نه تنها امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند با استفاده از ذهن را فراهم می‌کند، بلکه از طریق امواج مغزی می‌تواند خستگی هنگام رانندگی را هم تشخیص دهد.

عملکرد هدبند MiGu شیائومی

مهندسان سازنده این هدست امیدوارند که کاربران بتوانند با استفاده از آن زندگی هوشمند بهتری را تجربه کنند و ارتباط بهتری با لوازم هوشمند داشته باشند. به گفته تیم سازنده، این هدبند از سه ناحیه سیگنال‌های الکتریکی را دریافت می‌کند و می‌تواند با استفاده از اختلاف بالقوه میان این نقاط، EEG یا الکتروانسفالوگرافی (نوار مغزی) کاربر را بخواند.

نوار مغزی فعالیت الکتریکی در مغز را اندازه می‌گیرد و افراد در حالات احساسی مختلف، شکل موج‌های EEG متفاوتی تولید می‌کنند. هدبند شیائومی از یادگیری ماشینی برای یادگیری این امواج بهره می‌برد.

همانطور که گفتیم، شیائومی MiGu بخشی از پروژه‌ای است که برنده جایزه رویداد آنلاین هکاتون این کمپانی شده، بنابراین هنوز نمی‌دانیم با یک طرح مفهومی روبه‌رو هستیم یا اینکه چینی‌ها آن را تجاری‌سازی می‌کنند.

در حالت کلی مهندسان دستگاه جذابی ساخته‌اند که می‌تواند توجهات زیادی را جذب کند. باید منتظر ماند و دید شیائومی چه برنامه‌ای برای آن دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر