|
کدخبر: 269947 کیمیا ملکی

گزارش گسترش نیوز از نشست خبری سخنگوی سازمان تعزیرات:

افزایش مجازات قانون تعزیرات در امور بهداشتی و صنفی

امروز نشست خبری سخنگوی سازمان تعزیرات برگزار شد.

اقتصاد افزایش مجازات قانون تعزیرات در امور بهداشتی و صنفی

در ابتدای مراسم محمدعلی اسفنانی اظهار کرد: برخی از مسئولیت های وزارت صمت از اواخر سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، از همین رو آیین نامه سازمان تعزیرات نیازمند تغییراتی بود، به همین ترتیب اختیاراتی به سازمان تعزیرات حکومتی اضافه شد.

وی با بیان اینکه همه مجازات قانون تعزیرات در امور بهداشتی و صنفی به ۵ برابر افزایش پیدا کرده است‌، افزود: به موجب این مصوبه مجازت‌های تعزیرات حکومتی تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. برای مثال قبلا در بحث احتکار اگر کسی مرتکب این تخلف می شد، علاوه بر عرضه کالا،  متخلف باید ۷۰ درصد ارزش کالا را پرداخت می کرد که در حال حاضر این ۷۰ درصد به ۵ برابر افزایش پیدا کرده است. به دلیل رقم بالایی که ایجاد می شود این موضوع در بازدارندگی مجازات اثر خواهد داشت.

اسفنانی با اشاره به محکومیت های صورت گرفته و بررسی تخلفات بیان کرد: روغن موتور، مواد شوینده، مواد سلولزی و بلیت هواپیما در شعب ملی بررسی شده است. در مورد لبنیات ۴ مورد محکومیت داشتیم، سه شرکت به مبالغ ۳۶، ۱۰ و ۱۸ میلیارد تومان و یک شرکت با مبلغ ۸۳۰ میلیون تومان محکوم شده اند. همچنین در مورد لاستیک خودرو به ۷ استان دستور پیگیری داده شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات همچنین در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: این موضوع در یکی از شعب در حال بررسی است. متاسفانه برخی ایرلاین ها مبلغ شرط اسکان که معمولا ۵۰ درصد قیمت بلیت است را از مسافر دریافت می کنند که این کار غیرقانونی است. حتما با متخلفان برخورد می شود. این کار گران فروشی و فروش اجباری است که برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. به طور مثال در پرواز تهران مشهد بلیت ۱ میلیونی، ۱  میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شده است. ایرلاین‌هایی که اقدام به چنین کاری کرده اند قطعا با تخلف آنها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد:  این ایرلاین ها و شرکت‌های مسافربری از دو دستگاه کارتخوان برای این کار استفاده کرده تا تخلف آنها قابل پیگیری نباشد.

وی درباره فراوانی تخلفات گفت: بیشترین تخلفی که گزارش شده عدم درج قیمت، گران فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید، کم فروشی، عدم‌رعایت دستورالعمل بهداشتی، عدم صدور فاکتور و تقلب و عرضه کالا در خارج از شبکه بوده است.

اسفنانی درباره افزایش اجاره بها، اظهار داشت: براساس مصوبه سران قوا در شهر تهران اجاره بها میزان ۲۵ درصد، در شهرهای بالای یک میلیون نفر۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام شده که قراردادها نیاز به تمدید نداشته و خود به خود تمدید خواهد شد لذا تخلفاتی که در حوزه مشاوران املاک صورت می‌گیرد حتما باید گزارش شده یا شکایت شاکی وجود داشته باشد. تخلفات مطرح شده هم در همین حوزه است.

سخنگوی سازمان تعزیرات در پایان خاطر نشان کرد: پرونده های سازمان املاک تملیکی یا کالاهایی که در این انبارها موجود است معمولا یا از طریق گمرک ارسال می شود و یا از طریق قوه قضاییه است. بخشی از این کالاها نیز مربوط به تعزیرات است. امسال تقریبا پرونده مانده در سازمان املاک تملیکی نداریم. به محض ارسال کد انبار کالا سریعا به پرونده آن رسیدگی می شود.

ارسال نظر