|
کدخبر: 266704

ایران پیش قدم تاسیس بانک رمزارزی شد

مدیر خانه بلاکچین ایران از برگزاری یک رویداد اقتصادی در مهرماه سال جاری با مشارکت ۲۶ کشور از کشورهای پیمان شانگهای، حوزه CIS و حوزه خلیج‌فارس با عنوان اسکوکواکس در کشورمان خبر داد. هدف اصلی از اجرای این رویداد، ایجاد یک بانک فرامرزی و یک واحد پولی دیجیتال مشترک به‌منظور همکاری‌های بیشتر و بی‌اثرسازی تحریم‌هاست.

علی پاک‌باختگان زنجانی اضافه کرده است که در این رویداد، ایجاد سامانه‌ای با کارکرد مشابه سوئیفت برای تسهیل تعاملات تجاری کشورهای تحریم‌شده از سوی غرب، در دستور کار قرار دارد. وی ضمن برشمردن مزایای صنعت ارزهای دیجیتال، به‌ویژه رفع محدودیت‌هایی که دولت‌ها و نهادهای بالادستی مالی می‌توانند بر تعاملات تجاری ایجاد کنند، گفته است که اولین نماینده بخش خصوصی که برای این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرده، از کشور روسیه است.

زنجانی اضافه کرده که روسیه به‌تازگی به جمع کشورهای تحریم‌شده از سوی آمریکا و غرب پیوسته و ابراز امیدواری کرده است که بتواند از تجارب ۴۳ ساله ایران استفاده کند. در عوض تجار ایرانی نیز می‌توانند صادرات خود به این کشور را به سهولت و به میزان بیشتری انجام دهند. وی کاهش هزینه‌های کالاهای تحریم‌شده را نیز از نتایج همکاری‌های پیش رو در این رویداد عنوان کرده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر