|
کدخبر: 115497

آخرین جزییات از صندوق سرمایه گذاری دارا دوم

معاون سازمان خصوصی‌سازی، اعلام کرد: عرضه دارا دوم در شهریور ماه انجام نمی‌شود، وزارت نفت باید ابتدا شرکت ETF را ثبت و سپس اعلام پذیره‌نویسی کند.

اقتصاد آخرین جزییات از صندوق سرمایه گذاری دارا دوم

عرضه دارا دوم با حواشی فراوانی همراه بوده و حدود یک هفته مانده به عرضه آن در بورس خبر لغو آن منتشر شده است، اما روز گذشته فلاحتیان، معاون وزیر نفت گفت: وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی‌ها در صندوق دارا دوم، آمادگی کامل دارد.

اما سازمان خصوصی‌سازی با رد آمادگی وزارت نفت اعلام کرد که دارا دوم در شهریور ماه عرضه نمی‌شود.

حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص، گفت: اعلام آمادگی وزارت نفت برای عرضه دارا دوم بی‌معنی است، اگر وزارت نفت آمادگی داشت که تا به الان شرکت را ثبت کرده بود. وزارت نفت چرا فرار به جلو می‌کند؟

وی با اعلام این که عرضه دارا دوم در شهریور ماه انجام نمی‌شود، افزود: وقتی شرکت ثبت نشده است چطور باید در شهریور ماه عرضه شود؟ دستگاه تخصصی در عرضه دارا دوم وزارت نفت است و این وزارتخانه باید برود ابتدا شرکت ETF را ثبت و سپس اعلام پذیره‌نویسی کند، وقتی پذیره‌نویسی آن در بورس انجام شد سهام آن منتقل می‌شود.

علائی عنوان کرد: وزارت نفت باید از فروردین ماه برای ثبت شرکت اقدام می‌کرد و تا به الان که مرداد ماه است این کار را انجام نداده است.

قرار بود سهام دولت در چهار پالایشگاه از جمله پالایش نفت تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان در قالب دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله (ETF) در نخستین روز‌‌های شهریور ‌ماه عرضه شود که طبق گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی این عرضه انجام نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها