|
کدخبر: 290195

بیوگرافی علیرضا طلیسچی به همراه لیست آهنگ

علیرضا طلیسچی متولد ۷ مهرماه ۱۳۶۴ در تهران است. شغل اصلی وی خوانندگی بوده اما فارغ التحصیل فوق دیپلم عمران و لیسانس موسیقی با گرایش سازهای جهانی است.

علیرضا طلیسچی متولد ۷ مهرماه ۱۳۶۴ در تهران است. شغل اصلی وی خوانندگی بوده اما فارغ التحصیل فوق دیپلم عمران و لیسانس موسیقی با گرایش سازهای جهانی است. علاوه بر این یک برادر به نام عرفان دارد که شغل عکاسی را انجام می دهد. علیرضا طلیسچی بسیار اهل مود بوده و مارک پوش است و به همین دلیل یکی از خواننده های خوش پوش سطح کشور به شمار می آید.

نحوه شروع فعالیت

علیرضا طلیسچی خوانندگی خود را از سن ۱۸ سالگی به صورت حرفه ‌ای آغاز نمود و در آن زمان با یکی از دوستان خود به نام حمیدرضا فعالیت می کرد و با مشارکت یکدیگر یک گروه دو نفره به نام علیرضا و حمیدرضا را به وجود آوردند. شایان ذکر است در آن زمان قطعات بسیار زیادی به واسطه این دو نفر منتشر شد که مورد استقبال بسیاری از مردم نیز قرار گرفت و پس از مدتی علیرضا و حمیدرضا تصمیم گرفتند تا به صورت جداگانه اقدام به فعالیت در زمینه موسیقی کنند. هم اکنون هر آهنگ جدید این هنرمند که منتشر می شود، با استقبال بالای مردم رو به رو خواهد شد.

ویدیو موزیک برای ماهواره

طی مدت زمانی، این خواننده اقدام به انتشار ویدیو کلیپ می‌ کرد و برخی از این ویدیو‌ها را به شبکه pmc برای پخش قرار می ‌داد اما برخی از شبکه ‌های ماهواره ‌ای دیگر نیز از این ویدیو‌ها استفاده می‌ کردند و آثار موسیقی این خواننده محبوب را در شبکه ‌های مختلفی پخش می‌ نمودند. پس از انتشار چندین ویدیو تصمیم بر آن شد که اقدام به گرفتن مجوز طبق موازین کشور ایران کند. 

ساز تخصصی علیرضا طلیسچی

شایان ذکر است ساز تخصصی علیرضا طلیسچی پیانو بوده که در سال ۱۳۸۴ به صورت کاملاً حرفه ای اقدام به نواختن آن کرد. همچنین در همین سال به صورت حرفه ای وارد دنیای موسیقی شد و با همکاری یکی از دوستانش یک گروه دو نفره را تشکیل داد. حاصل این برقراری ارتباط به وجود آمدن آلبومی به نام نارفیق یک و نارفیق دو بود. علیرضا طلیسچی در سال ۱۳۸۶ از این گروه جدا شد و اقدام به ساخت آلبوم "حلقه" کرد اما موفق به اخذ مجوز پخش نشد.

حمایت خانواده

خانواده علیرضا  طلیسچی در دوران کودکی به هیچ وجه جلوی علاقه این هنرمند با خلاقیت را نگرفتند و پس از معروف شدن در موسیقی، خانواده ایشان بیشتر اقدام به تشویق فعالیت های او کردند. به گفته علیرضا طلیسچی در این مسیر هیچکس مشوق من نبود در خانواده فقط من به موسیقی علاقه دارم.

اهل غذا و آشپزی

در مصاحبه ای که از خواننده محبوب و دوست داشتنی انجام شد بیان کرد که "در آشپزی یک افتضاح تمام عیار هستم." من پیتزا خیلی دوست دارم ولی نمی توانم بگویم غذا به خوبی درست می کنم چون پیتزا خیلی ساده است اما عاشق زرشک پلو با مرغ نیز هستم. به طور کلی فرآورده های مرغی را خیلی دوست دارم.

اهل برند

علیرضا طلیسچی اهل برند و همچنین مدلینگ است. او در زمینه عطر مارک بلو شنل و در حیطه پوشاک از مارک های ریبوک و منگو استفاده می کند. در حال حاضر علیرضا طلیسچی یکی از خوش پوش ترین افراد و خواننده های محبوب و دوست ‌داشتنی کشور ایران به شمار می آید. 

شکست عشقی

وی در مصاحبه ای اظهار داشت: "در اینکه من یک آدم بسیار احساسی هستم شکی نخواهد بود اما تا به حال شکست عشقی را تجربه نکردم. در درون بسیاری از آهنگ های من سبک دیس لاو نیز وجود دارد، البته این سبک بیشتر به دلیل علاقه مردم به این نوع از موسیقی است." شایان ذکر است علیرضا طلیسچی مجرد است اما برنامه ازدواج را در لیست کارها خود دارد. این خواننده محبوب و دوست داشتنی افزود: در اوایل اضافه وزن داشتم اما اکنون اقدام به انجام ورزش بدنسازی می کنم. خیلی سفر کردن را دوست دارم و در خارج از کشور یا در داخل از کشور اقدام به مسافرت می کنم. به طور کلی شهر ایلام را خیلی دوست دارم و علاقه زیادی به سفر به کرمانشاه دارم.

 شهرت

شهرت به تنهایی هیچ اهمیتی نخواهد داشت چیزی که باعث ماندگاری یک هنرمند می شود محبوبیت است. محبوبیت این هنرمند دوست داشتنی بین افراد جامعه و همچنین طرفدارانش بسیار زیاد است. آهنگ های علیرضا طلیسچی بیشتر در سبک احساسی هستند و به همین دلیل مخاطبان زیادی نیز دارد.

انتشار اولین آلبوم

اولین آلبوم رسمی علیرضا طلیسچی به نام "دقیقه هام" در سال ۱۳۹۵ منتشر شد. شایان ذکر است هنرمندان بسیار زیادی مانند مهران خلیلی و اشکان آبرون، امیر بهادر دهقان و بسیاری از افراد معروف در حوزه موسیقی با وی همکاری کردند. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که تمامی شعر ها و ملودی های موزیک های این خواننده را خودش ساخته است.

خلق ترانه 

نقل قولی از علیرضا طلیسچی: در گوشی موبایلم در برخی از مواقع که متن های مناسبی را به یاد می آورم ثبت می کنم و طی مدتی اقدام به کامل کردن ترانه ها می کنم. در واقع مطالعه برای یافتن واژه ها نخواهم کرد. زمانی که ترانه می گویم خودم را می گذارم جای آن فرد و سعی می کنم ترانه ام را از وصف حال او بگویم.

ترانه های علیرضا طلیسچی

علیرضا طلیسچی آهنگ جدید و ترانه های بسیار زیادی را به دنیای هنر تقدیم کرده است که از معروف ‌ترین آن ها می ‌توان به ترانه "کسی که دیگه رفت"اشاره کرد. شایان ذکر است این ترانه به واسطه او ساخته شد و ترانه ‌سرایی و آهنگسازی و همچنین تنظیم آن نیز به دست وی انجام شده است. یکی دیگر از ترانه های محبوب و دوست داشتنی این خواننده به نام "دلخوشم به چیت"است. ترانه سرایی این کار نیز توسط وی انجام شده و تنظیم آن برعهده اشکان آبرون بود.

یکی دیگر از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین ترانه های علیرضا طلیسچی به نام "دقیقه هام" است.  این ترانه در تمامی مراحل ترانه‌ سرایی و آهنگسازی و تنظیم به واسطه ایشان انجام شده است. یکی دیگر از ترانه های خاطره انگیز تحت عنوان "وقتی که هستی" منتشر شد. تنظیم این ترانه توسط آرش خادمی انجام شده و ترانه ‌سرایی وآهنگسازی این کار توسط علیرضا طلیسچی به پایان رسید. نکته مهم و حائز اهمیت این است که در تمامی کارهای این خواننده در بخش ترانه سرا و آهنگسازی توسط وی انجام می گیرد. 

کلام پایانی

تمامی افرادی که به دنیای موسیقی علاقه دارند با موزیک ها و آهنگ های علیرضا طلیسچی خاطره سازی می کنند. این خواننده معروف در سال ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمد و از سن ۱۸ سالگی اقدام به تولید موزیک و آهنگ در سبک پاپ نمود. تمامی بخش‌ های ترانه‌ سرایی و آهنگسازی در موزیک های این خواننده توسط وی انجام می شود. 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر