|
کدخبر: 326660

پیش بینی عجیب از قیمت این ارز دیجیتال / بیت کوین راه خود را به کاخ سفید پیدا می کند ؟

دیوید بیلی (David Bailey)، مدیرعامل مجله بیت‌کوین (Bitcoin Magazine)، از همکاری با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ برای ایجاد یک دستور کار حامی ارزهای دیجیتال خبر داده است. این اقدام می‌تواند بر سیاست‌های آتی آمریکا در مورد دارایی‌های دیجیتال تأثیرگذار باشد.

اقتصاد پیش بینی عجیب از قیمت این ارز دیجیتال / بیت کوین راه خود را به کاخ سفید پیدا می کند ؟

بیلی در این باره می‌گوید: ما یک ماه گذشته را صرف همکاری با کمپین ترامپ برای توسعه سیاست‌هایشان در حوزه بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال کرده‌ایم. پیشنهادی برای یک دستور اجرایی جامع به رئیس جمهور ترامپ ارائه داده‌ایم تا در روز اول امضا کند.

این دستورالعمل می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد یک محیط نظارتی ملایم‌تر برای ارزهای دیجیتال باشد. بیلی همچنین بر جدیت کمپین ترامپ تأکید کرد و گفت:

ما قصد داریم ۱۰۰ میلیون دلار برای این کمپین جمع‌آوری کنیم تا اطمینان یابیم رئیس جمهور بعدی آمریکا طرفدار بیت‌کوین باشد.

در همین راستا، خود ترامپ هم در اظهارات اخیرش در مراسم NFT Gala، از موضع دولت فعلی در قبال ارزهای دیجیتال انتقاد کرد. ترامپ با لحنی کنایه‌آمیز گفت:

بایدن هیچ نظری ندارد.او کاملاً مخالف رمزارزهاست. دموکرات‌ها هم کاملا مخالفند.

ترامپ با همسو نشان دادن خود با طرفداران ارزهای دیجیتال، بیان کرد که بهتر است طرفداران رمزارزها به او رای دهند.

در این میان، سوییپ (Sweep)، یک اینفلوئنسر معروف حوزه رمزارز، در واکنش به اظهارات بیلی و تلاش‌های کمپین انتخابات ترامپ گفته که بیت‌کوین به ترامپ نیاز ندارد، بلکه ترامپ به بیت‌کوین نیاز دارد.

بیلی اما با اشاره به منافع دوجانبه این اتحاد، بر مشارکت استراتژیک به جای وابستگی یک‌طرفه تأکید کرد. او می‌گوید که در ادامه مسیر، مؤسسات ممکن است با تمام قوا به مبارزه با بیت‌ کوین بپردازند. اما یک رییس جمهور طرفدار بیت‌ کوین می‌تواند برای حداقل ۴ سال، وضعیت موجود را برای طرفداران این ارز دیجیتال حفظ کند.

سناریوهای صعودی و نزولی پیش روی بیت کوین از زبان تحلیلگران!

در روزهای اخیر، بیت کوین همچنان تحت فشار بوده و در غلبه بر مقاومت ۶۴ هزار دلار ناموفق عمل کرده است. علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر مشهور حوزه کریپتو، در تحلیل اخیر خود، دو سناریوی مختلف را برای روند آتی قیمت بیت کوین تشریح کرده است.

مارتینز می‌گوید:

اگر بیت کوین موفق به بازپس‌گیری سطح ۶۴۲۹۰ دلار به عنوان حمایت شود، می‌تواند صعود جدیدی را به ۷۶۶۱۰ دلار آغاز نماید. با این حال، شکست در غلبه بر این مقاومت حیاتی ممکن است منجر به آزمایش مجدد حمایت ۵۱۹۷۰ دلاری شود.

یکی دیگر از تحلیلگران مطرح بازار کریپتو به نام مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe)، نیز پیش‌بینی‌های مشابهی را به اشتراک گذاشته است. او عنوان کرده که بیت کوین در نزدیکی سطوح کلیدی قرار گرفته و سرنوشت آن به نحوه برخورد قیمت با این سطوح بستگی دارد.

به گفته ون دی پوپ، عدم حفظ قیمت بالای ۶۰ هزار دلار می‌تواند منجر به شروع حرکت نزولی و رسیدن قیمت به محدوده ۵۲ هزار تا ۵۵ هزار دلار شود. با این حال، عبور قیمت از ۶۳ هزار دلار می‌تواند موجب صعود آن تا محدوده بین ۷۰ هزار و ۷۲ هزار دلار شود.

در همین حال، داده‌های اخیر ارائه‌شده توسط تیم سنتیمنت (Santiment) نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه فعالیت آن‌چین در شبکه بیت‌کوین و کاهش تعداد تراکنش‌ها به نزدیکی کف تاریخی خود هستند. با این حال، کاهش فعالیت آن‌چین ممکن است لزوماً نشان‌دهنده نزول قریب‌الوقوع قیمت این ارز دیجیتال نباشد.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آنند که دارندگان بلندمدت بیت کوین به نگهداری از کوین‌های خود ادامه می‌دهند و آن‌ها را به فروش نمی‌رسانند.

داده‌ها نشان می‌دهند که این دسته از دارندگان، زمانی که قیمت بیت کوین به بالای ۷۳۰۰۰ دلار رسید، تقریباً ۱.۳ میلیون کوین خود را فروختند. با این حال، روند فعلی حاکی از آن است که آن‌ها فروش دارایی‌های خود را متوقف کرده‌اند.

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها