|
کدخبر: 300484

چرا باید ویتنام را ببینیم؟

ویتنام

تور ویتنام از آن سفرهایی است که این روزها نامش را در بین اهالی سفر بسیار می‌شنوید. کشوری با طبیعت جذاب، تاری پرفراز و نشیب و مردمی که دوست دارند در ذهن گردشگران، کشورشان را به گونه‌ای نو تعریف کنند. سفر به ویتنام از بهترین پیشنهادهاست اگر دوست دارید دلیلش را بدانید، در این مقاله با ما همراه شوید. چرا که برای کشف جذابیت‌های ویتنام به سراغ آژانس گردشگری دالاهو رفته‌ایم. دالاهو بیش از 18 سال است که در زمینه برگزاری تورهای خاص خارجی و داخلی فعالیت می‌کند و تا امروز بیش از 200000 نفر با او سفر کرده‌اند. دالاهو شهریور 1402 برای یازدهمین بار به ویتنام سفر می‌کند و مسافرانش را به خاص‌ترین نقاط ویتنام خواهد برد. در اینجا با همراهی دالاهو، بیشتر درباره ویتنام بدانید.

ویتنام چطور جایی است؟

ویتنام را می‌توان جز نوادر مناطق آسیایی دانست. در ویتنام دو منطقه‌ با آب و هوایی استوایی و معتدل وجود دارد. آب و هوای این کشور تحت تاثیر فصل بارانی یا مانسون است و از سوی دیگر، روزهای آفتابی نیز در ویتنام زیاد پیدا می‌شود.

اما نواحی نزدیک به استوا و بخش‌های کوهستانی، آب‌و‌هوای معتدل دارند. با توجه به نزدیک بودن دریا به ویتنام، غذای دریایی در ویتنام جایگاه خاصی وتنوع بالایی دارد. در کنار غذاهای دریایی، سبزیجات و نودل هم به فراوانی در رژیم غذایی ویتنامی‌ها پیدا می‌شود. برخی از غذاهای محبوب ویتنامی عبارت‌اند از: سوپ فو، بون ریو، دلمه ویتنامی، بان می، پن کیک گرم بان زئو، بان چائو، کائو لائو، چا کا، نوم هوآ چوی، کوم تام و.. که همگی با مواد اولیه تازه و سس خوشمزه آماده می‌شوند.

هزینه‌ها در تور ویتنام

برای داشتن تور خارجی ارزان به ویتنام روزانه کمتر از 40 دلار نیاز دارید.  با بودجه متوسط می‌توانید روزانه بین 40 تا 100 دلار هزینه نمایید و اگر خواهان سفری لوکس هستید با خرج روزانه بیش از 100 دلار می‌توانید به این خواسته برسید.

واحد پول ویتنام، دانگ است. یبهتر است قبل از سفر به ویتنام دلار، یورو یا دانگ را از صرافی‌های معتبر تهیه نمایید. در این‌صورت هزینه اضافی در طول سفرتان متحمل نخواهید شد. داشتن دانگ و دلار در تور ویتنام برای مدیریت هزینه‌ها به شما کمک خواهد کرد.

ویتنام۱

جشن‌ها و فستیوال‌های ویتنام

ویتنام کشور شادی است و مردمش از هر فرصتی برای جشن و پایکوبی استفاده می‌کنند. به همین دلیل تعداد جشن‌های ویتنام زیاد است و می‌توانید برنامه سفرتان را با برگزاری این رویدادها نیز هماهنگ کنید.  فستیوال هیو در آوریل که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، روز روح‌های سرگردان در ماه آگوست، فستیوال آتش بازی دانانگ و در نهایت فستیوال تولد، شکوفایی و مرگ بودا در ماه می، از جمله مراسم مهم در ویتنام هستند. یکی دیگر از فستیوال‌های مهم ویتنام، فستیوال "تت" است. تت جشن سال نوی ویتنامی است و در اواخر ژانویه و اوایل فوریه برگزار می‌شود. این جشن ترکیبی از کریسمس، جشن سال نو و جشن تولد است که بسیار دیدنی و جذاب خواهد بود.

هانوی، شهر جذاب ویتنام

در تور ویتنام حتما دیدار از شهر هانوی را در برنامه‌هایتان قرار دهید. به خصوص اگر قصد خرید از ویتنام را دارید و می‌خواهید وسایل و پوشاک باکیفیت پیدا کنید. بازارهای شلوغ و مراکز خرید زنجیره‌ای هانوی معروفند. به لطف سرعت بالای مدرنیزه شدن شهر، پاساژها و بوتیک‌های زیادی ساخته شدند. اما در این بین بازارهای سنتی خرید ویتنام در شهر هانوی (در فضای باز یا سرپوشیده) حسابی پرطرفدارند. هر چیزی می‌توانید در این بازارها پیدا کنید: غذاهای ویتنامی ارزان و خوشمزه‌ خیابانی، صنایع دستی ساخته شده از بامبو و پوست درختان، کفش‌های چوبی، پارچه‎های ابریشمی اعلاء و وسایل تزئینی برای خانه را در اینجا پیدا خواهید کرد. در بازار هانگ‌‌دا می‌توانید لباس‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی را با قیمتی مناسب بخرید. در پاساژهای هانوی می‌توانید شعبه‌های برندهای معتبر را پیدا کنید و لباس، کفش و کیف مارک بخرید.

ویتنام۲

نکات مهم درباره ویزای ویتنام

اگر قصد سفر و دیدن جاذبه های ویتنام را دارید باید به فکر گرفتن ویزای ویتنام نیز باشید. برای سفر به ویتنام نیز شما نیاز به دریافت ویزای ویتنام خواهید داشت. به خاطر داشته باشید ویزای توریستی برای افرادی است که با هدف گردشگری وارد ویتنام می‌شوند؛ بنابراین این نوع ویزا به مسافر اجازه‌ی کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزا را نمی‌دهد. اگر به دنبال گرفتن ویزای ویتنام هستید و فکر می‌کنید کاری سخت در پیش دارید، باید به شما ‌بگوییم که اینطور نیست. چراکه همسفران دالاهو می‌توانند با کمک دالاهو به راحتی ویزای خود را دریافت کنند. برای گرفتن ویزای ویتنام علاوه بر مدارک متداول، نیاز به «دعوتنامه نهاد گردشگری ویتنام» دارید. این دعوت‌نامه از طریق دالاهو طبق برنامه سفر شما ارائه می‌شود و بدون رزرو هتل و گشت، امکان صدور آن ممکن نخواهد بود. در نتیجه اگر قصد شرکت در تور خارجی ویتنام را دارید، حتما فرصتی را برای گرفتن ویزا در نظر بگیرید تا بتوانید به تور برسید و از سفرتان به این سرزمین افسانه‌ای لذت ببرید.

چطور به ویتنام سفر کنیم؟

اگر قصد شرکت در تور ویتنام را دارید، دالاهو به زودی عازم این کشور است و برای تعداد محدودی، هنوز جا دارد. برای شرکت در تور ویتنام و اطلاع از هزینه‌های سفر، برنامه گشت‌ها، هتل‌ها، تورلیدر سفر و... می‌توانید سایت دالاهو به آدرس dalahoo.com را ببینید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها