|
کدخبر: 44409

به‌بهانه برپایی دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی

این رویداد باعث خلق ایده‌های جدید می‌شود

فرهاد امینیان معتقد است حداکثر ۲۰درصد پوسترها در کشور ما پوستر نمایشگاهی هستند.

گسترش نیوز: جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی در آخرین روزهای سال ۹۶ به همت موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت و با حمایت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، چراکه جای جشنواره‌ای برای رقابت‌آفرینی در خانواده صنعت نمایشگاهی ایران خالی بود و بر این اساس موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت تلاش کرد با برپایی نخستین جشنواره پوسترهای نمایشگاهی ایران، پیشگام رقابت‌آفرینی میان مجریان نمایشگاهی باشد.

jashnvareposter-1.jpg

این رویداد فرهنگی فرصت مناسبی را ایجاد کرد تا اعضای این صنعت بار دیگر به اهمیت طراحی پوسترها و تاکید هرچه بیشتر بر ابعاد هنری در تبلیغات پی برده و توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند. تجربه موفق برپایی دوره نخست و استقبال اهالی صنعت نمایشگاهی از آن باعث شد جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی به پیشواز برپایی دور دوم برود.

به بهانه برپایی دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی، گسترش نیوز به سراغ یکی از فعالان صنعت نمایشگاهی رفته تا وضعیت پوسترهای نمایشگاهی را از دیدگاه این مجری توانمند ارزیابی کند.

فرهاد امینیان مدیر برگزاری رویدادهای بین‌المللی در گفت‌وگو با «گسترش نیوز» به وضعیت پوسترهای نمایشگاهی در ایران اشاره کرد و گفت: به نظر من حداکثر ۲۰درصد پوسترها در کشور ما پوستر نمایشگاهی هستند. این موضوع درباره پوسترهای نمایشگاه‌های خود ما هم صادق است. بنا به دلایل غیرفنی ما از یک قالب خاص در طراحی پوسترها خارج نمی‌شویم چون از اینکه متفاوت باشد و موردپسند مخاطب نباشد، ترس داریم.

این مدیر برگزاری رویدادهای بین‌المللی با اشاره به اثرگذاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی افزود: به‌هرحال ایجاد رقابت در عرصه طراحی می‌تواند به خلق ایده‌های جدید کمک کند. بنابراین برگزاری این جشنواره چنانچه این عرصه رقابتی را ایجاد کند، می‌تواند در بهبود کیفیت طراحی‌ها مؤثر باشد. همچنین یک یا دو پوستر ما از طرف طراح در نمایشگاه معرفی خواهد شد. با این حال فکر می‌کنم در چنین جشنواره‌ای این حق طراح است که طرح‌ها و ایده‌های خود را معرفی کند و باید فرصتی برای حضور مستقیم طراحان نیز فراهم شود.

امسال قرار است دومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی مانند دوره نخست از ۲ تا ۵ اسفند و در سایت تهران برگزار شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها