|
کدخبر: 29919

این رویداد به پوسترها قدرت می‌بخشد

عبدالکریم جلالی - کارشناس و مدیر رویدادهای نمایشگاهی

تصویرسازی در حوزه تبلیغات جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است. حتی فراتر از آن می‌توان گفت که در بحث ارتباطات همواره تصویر یکی مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی به شمار می‌آید.

بر همین اساس هم پوسترها نقش اول معرفی یک رویداد و اهداف آن به مخاطبان به شمار می‌آیند. هرچند که فضای مجازی و شیوه‌های گوناگون تبلیغی نیز این روزها در تبلیغ رویداد استفاده می‌شوند، اما باز هم پوسترها به طور کامل حذف نشده‌اند و کارآیی خود را حفظ کرده‌اند. گرچه شاید امروزه پوستر به معنای پیشین خود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما باز هم نمی‌توان منکر اهمیت و جایگاه ویژه آن در تبلیغات نمایشگاهی شد. درحال‌حاضر هم بسیاری از مجریان برپایی رویدادهای نمایشگاهی از پوستر برای انتقال پیام رویداد استفاده می‌کنند. خوشبختانه توجه به این روند در یکی‌دو سال گذشته سرعت گرفته و شاهد طراحی پوسترهای مفهومی و جذاب زیادی هستیم.

در این میان بررسی نقاط قوت و ضعف پوسترهای نمایشگاهی نشان می‌دهد، نداشتن انگیزه به منظور طراحی پوسترهای جدید و جذاب، تکرار مداوم و بدون تغییر پوستر رویدادهای قبلی و استفاده نکردن از طراحان حرفه‌ای را می‌توان مهم‌ترین نقاط ضعف پوسترهای نمایشگاهی دانست. به هر حال نباید فراموش کرد که پوستر می‌تواند مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی به شماراید و در صورتی که در انتقال مفاهیم دچار ضعف باشد، از اهمیت پوستر به میزان چشمگیری کاسته می‌شود. در این میان به نظر می‌رسد با کمک برپایی رویدادهای ویژه برای پوسترهای نمایشگاهی می‌توان به قوی‌تر شدن پوسترها کمک و همزمان سایر مجریان برپایی نمایشگاه را به سمت استفاده از پوسترهای جدید و حرفه‌ای تشویق کرد.

بر همین اساس هم برپایی جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی به عنوان یک رویداد تخصصی و ویژه پوسترهای نمایشگاهی می‌تواند گامی در مسیر رشد پوسترهای تبلیغی یک رویداد نمایشگاهی باشد. برپایی چنین رویدادی از سال‌های دور یکی از آرزوهای من بود و بر همین اساس هم خوشحالم که موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت پیشگام برگزاری نخستین جشنواره پوسترهای نمایشگاهی در ایران شده است.

عبدالکریم جلالی - کارشناس و مدیر رویدادهای نمایشگاهی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها