|
کدخبر: 326250

وضعیت بازارهای پولی و مالی ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سد قیمتی سکه شکست / در بازار امروز چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

اقتصاد سد قیمتی سکه شکست / در بازار امروز چه گذشت؟

در بازار امروز، قیمت دلار افزایش یافت و بورس نیز به مسیر نزولی خود ادامه داد تا نماد های معاملاتی به رنگ سرخ درآمد .در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

Brown Aesthetic Skincare Pricelist Instagram Story(24)

بورس باز هم ریخت

در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، بازار بورس تهران با روبرو شدن با افت شاخص کل، شاهد تغییر رنگ قرمز در بسیاری از نمادهای معاملاتی بود.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۳ هزار واحد ریخت.

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۲۷۶۰ واحدی به ۷۴۱ هزار و ۳۴۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، سپیدار، آیان، ودی، خاور، بپاس و وهور هستند.

نمادهای-بورسی

 طلا باز گران شد

قیمت هر گرم طلا با عیار ۱۸ در بازار تهران افزایش یافت و به مرز ورود به کانال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. بر اساس گزارش‌ها، این افزایش قیمت معادل ۱۳۳ هزار تومان بود که نشان می‌دهد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳.۹ درصد افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان رسید.

جدول قیمت بازار طلا
عنوان قیمت بروزرسانی
گرم طلا ۱۸ عیار 3,448,700.00 تومان روز قبل
مثقال طلا 18 عیار 14,939,000.00 تومان روز قبل
اونس طلا 2,324.00 دلار 08:01

قیمت هر قطعه سکه امامی هم نزدیک به یک میلیون تومان افزایش داشت و به این شکل، در مرز کانال ۴۲ میلیون تومان ایستاد. هر قطعه سکه امامی در آخرین معاملات بازار با افزایش ۲.۳ درصدی، ۴۱ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان شد.

جدول قیمت انواع سکه
عنوان قیمت بروزرسانی
سکه امامی 41,800,000.00 تومان روز قبل
نیم سکه 23,800,000.00 تومان روز قبل
ربع سکه 15,300,000.00 تومان روز قبل
سکه گرمی 7,200,000.00 تومان روز قبل

بررسی روند بازار نشان می‌دهد که قیمت سکه که یک هفته قبل از کانال ۴۲ میلیون تومان پایین آمده بود، در این بازه زمانی همواره نزولی بوده است، اما در معاملات روز گذشته، تقریبا سد مقاومتی سکه شکسته شد و در مرز کانال جدید قرار گرفت.

در حال حاضر فعالان بازار طلا و سکه با توجه به روند صعودی قیمت در بازار فلز زرد، روند تقاضا در بازار را رکودی و سقف معاملات را پایین می‌دانند. آنها با اشاره به اعتراض فعالان بازار طلا به اجرای سامانه جامع تجارت‌ می‌گویند، اعتصابات طلافروشان در هفته گذشته به رکود خرید و فروش در بازار طلا دامن زده است.

قیمت دلار امروز سه‌ شنبه ۱۸ اردیبهشت

قیمت دلار امروز سه‌شنبه با نوسان افزایشی ۳۰۰ تومانی در کانال اول کریدور ششم بازگشایی شد. کارشناسان اقتصادی این نوسان را به عنوان اصلاح قیمت توصیف می‌کنند و معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که دلار در هفته‌های آینده ممکن است از دستاورد ۶۰ هزار تومانی در کریدور ششم خارج شود.

قیمت درهم امروز با رشد محدود ۷۰ تومانی با رقم ۱۶ هزار و ۷۴۰ تومانی در حال معامله است. قیمت تتر با رشد ۷۰۰ تومانی یک پله صعود کرد و با رقم ۶۱ هزار و ۶۵۰ تومانی در حال معامله است.

قیمت پوند انگلیس ۱۵۰ تومان رشد داشت و روی رقم ۷۷ هزار و ۱۵۰ تومانی ایستاده و یورو نیز با رقم  ۶۶ هزار ۱۶۰  تومانی در حال معامله است و رشد ۲۰۰ تومانی نسبت به آخرین معامله روز گذشته دارد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار امروز نیز همانند سه روز گذشته افزایش. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان و رشد ۱۹۵ تومانی  و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان و رشد ۱۸۲ تومانی عرضه شد.

دلار در بازار ازاد تا لحظه تنظیم این گزارش ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان و یورو ۶۶ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

آخرین نرخ دلار مبادله ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۷۸۳ (چهل و چهار هزار و هفتصد و هشتاد و سه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار مبادله ای
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۴,۷۸۳ ۱۹۵ ۰.۴۳ 11:38
۴۴,۵۸۸ ۱۵۱ ۰.۳۳ روز قبل
۴۴,۴۳۷ ۱۲۳ ۰.۲۷ ۲ روز پیش

آخرین نرخ یورو مبادله ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۸,۲۷۲ (چهل و هشت هزار و دویست و هفتاد و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۶ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر یورو مبادله ای
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۸,۲۷۲ ۲۹۰ ۰.۶ 11:38
۴۷,۹۸۲ ۱۳۸ ۰.۲۸ روز قبل
۴۷,۸۴۴ ۵۱۸ ۱.۰۸ ۲ روز پیش

قیمت پوند امروز

پوند امروز با کاهش ۰.۴۶ درصدی، از ۷۷,۵۰۰ (هفتاد و هفت هزار و پانصد ) تومان به ۷۷,۱۵۰ (هفتاد و هفت هزار و یکصد و پنجاه ) تومان رسید.

 

جدول قیمت ۳ روز اخیر پوند
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۷۷,۱۵۰ -۳۵۰ -۰.۴۶ 11:41
۷۷,۵۰۰ ۱,۱۰۰ ۱.۴۱ روز قبل
۷۶,۴۰۰ -۲,۰۹۰ -۲.۷۴ ۲ روز پیش

بازار خودرو کار خود را چگونه استارت زد؟

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، نسبت به روزهای اخیر تغییر محسوسی نداشته است. در حالی که یکی از محصولات بهمن‌موتور با کاهش ۵۰ میلیون تومانی در قیمت مواجه شده، اما همچنان قیمت خودروهای داخلی در سطح پایینی قرار دارد. بازار خودرو از ابتدای روز جاری باثبات گزارش می‌شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی

خودرو-داخلی۱

قیمت خودروهای خارجی

خودرو-خارجی۲

قیمت بیت کوین و اتریوم در بازار اعلام شد

در بازار ارز دیجیتال امروز رمز ارز سولانا با ۳ درصد افزایش قیمت بهترین عملکرد را ثبت کرد اما بیت کوین و اتریوم هنوز در مدار نزول به سر می برند.پیش بینی می شود بعد از رویداد هاوینگ قیمت هاروند صعودی به خود بگیرند.

رمز-ارز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها