|
کدخبر: 24376

استفاده ۲ میلیارد دلاری از ظرفیت ۱۷ هزار میلیارد دلاری صادرات

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بررسی‌های اولیه نشان می دهد تنها در حوزه کسب و کار‌های خرد، کوچک و متوسط ظرفیت صادرات ۱۷ هزار میلیارد دلاری وجود دارد که تنها از ۲ تا ۲ و نیم میلیارد دلار این ظرفیت استفاده کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ، غلامرضا سلیمانی، در همایش بین‌المللی بازاریابی نوین تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از برندهای خارجی از ابزارهای بازاریابی نوین به خوبی بهره می‌برند، متاسفانه در بازدید از بسیاری از کارگاه‌ها مشاهده می‌شود که تولیدکنندگان برای محصولات تولید داخل از برچسب برند خارجی استفاده می‌کنند.

به گفته معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، یکی از راه‌های افزایش بهره برداری از ظرفیت های صادراتی استفاده از بازاریابی نوین است و بنگاه‌های تولیدی و صنعتی برای ادامه بقا باید با روش‌های سنتی خداحافظی کنند و روش‌های نوین و الکترونیکی را جایگزین روش‌های قبل کنند.

سلیمانی، ادامه داد: آمار های موجود نشان‌گر این حقیقت است که ما از استفاده از ابزارهای نوین الکترونیکی غافل بوده‌ایم و هم اکنون در بسیاری از استان‌ها دسترسی اینترنتی برای بنگاه های تولیدی و صنعتی بسیار ضعف دارد.

وی با اشاره به اینکه نیازمد توجه جدی به بازاریابی دیجیتال در آموزش عالی هستیم، اظهار کرد: دولت در سطح کلان در صدد اصلاح زیر ساخت‌ها و قوانین است و متاسفانه هنوز نتوانسته ایم، تولید محتوای مناسبی برای این بنگاه های تولیدی و صنعتی ارايه دهیم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه حمایت از استارت آپ ها در حوزه های مختلف از جمله الکترونیک از برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، بیان کرد: ۷۰ هزار بنگاه تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد که برای خدمات رسانی به این بنگاه‌ها، سامانه کشوری کسب و کار را با سه هدف در نظر گرفته ایم. یکی از این اهداف در راستای تعامل واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در یک شهرک صنعتی با یکدیگر است. آموزش لجستیک و تسهیل حمل و نقل هدف دوم و اطلاع از وضعیت مالی بنگاه ها و حمایت از آنها، هدف سوم سامانه کشوری کسب و کار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها