|
کدخبر: 24262

عزم ملی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی

رئیس اتاق اصناف سمنان درباره نقش اصناف در ایجاد اشتغال گفت: زمانی که نیروهای کار به‌دلیل رکود و واردات بی‌رویه کالای قاچاق در صنعت کشور تعدیل می‌شدند خانواده بزرگ اصناف آنها را جذب می‌کرد.

علی اکبر صیادجو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، بااشاره به ایجاد تورم در بخش اصناف، خاطر نشان کرد: به ازای هر ۲۷ نفر یک واحد صنفی در کشور فعالیت می‌کند و این مهم نه‌تنها از منظر اقتصادی توجیه‌پذیر نیست بلکه امنیت شغلی ۳ میلیون واحد صنفی را به مخاطره انداخته است.

این مسئول صنفی بابیان اینکه یافتن راه‌حل برون رفت از رکوددست یافتنی است، خاطر نشان کرد: تشویق و ترغیب مردم به خرید و مصرف کالای ایرانی و عرضه نشدن کالای خارجی در شبکه عرضه نخستین راهکار برای برون‌رفت از این شرایط است.

به گفته صیادجو؛ افزایش تمایل مردم به خرید کالای ایرانی در نهایت باعث افزایش ظرفیت تولید و در نتیجه کاهش بیکاری در کشور خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: برخی از مصرف‌کنندگان ایرانی بر این باورند که درجه کیفی کالای ایرانی کم است به‌همین دلیل به‌سمت خرید این کالاها نمی‌روند. اما باید گفت که می‌توان حقیقت کوچکی به نام چند درصد پایین بودن درجه کیفی کالا را فدای حقیقتی بزرگی به‌نام ضرورت اشتغالزایی برای جوانان کرد و کشور را از بحران بیکاری که آفت‌های زیادی دارد، نجات داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها