|
کدخبر: 24111

رونق در بازار تلفن همراه

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی بااشاره به رونق بازار تلفن همراه در کشور گفت: اجرای طرح رجیستری باعث شد درصد واردات تلفن همراه در کشور افزایش پیدا کند.

مهدی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش، بابیان اینکه اجرای طرح رجیستری درصد واردات برند آیفون در کشور را بالا برد، خاطر نشان کرد: زمانی که تلفن همراه خدمات پس از فروش نداشته باشد. اپراتورهای تلفن همراه نمی‌توانند به آنها خدمات لازم را ارائه بدهند. از این‌رو مردم به سمت تلفن‌های که از مجاری قانونی وارد کشور شده‌اند می‌روند.

وی بر این نکته تاکید کرد که در این شرایط واردکنندگان نیز برای کسب سود بیشتر، تلاش می‌کنند تا کالاها را ازمجاری قانونی وارد کشور ‌کنند.

این مسئول صنفی بابیان اینکه اجرای طرح رجیستری باعث کاهش سرقت تلفن همراه در کشور خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر گوشی‌های دست دوم برند اپل برای فعال شدن نخست باید lmeجدید را وارد کند در غیر صورت گوشی قادر به ارائه خدمات نخواهد بود.

به گفته محبی؛ هم‌اکنون بازار در شرایط رونق است زیرا میزان خرید و فروش تلفن همراه در کشور رو به افزایش است.

این فعال اقتصادی در پایان با بیان اینکه در حدود ۴۰ شرکت اقدام به واردکردن برند اپل می‌کنند، بیان کرد: این شرکت‌ها فضای رقابتی خوبی در بازار ایجاد کرده‌اند و باعث تحرک در بازار شده‌اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها