|
کدخبر: 24066

استانداردی که تولید ۶۰۰ هزار خودرو را متوقف می کند

دبیر انجمن خودروسازان گفت:‌ برخی از استانداردهای اجباری که سازمان ملی استاندارد اجرای آن را برای خودرو سازان از تاریخ ۹۸/۱۰/۱ در نظر گرفته است برای بسیاری از خودروسازی های اروپایی اجباری نیست و اگر قرار باشد تا این تاریخ خودروسازها از گردونه تولید خارج شوند تولید ۶۰۰ هزار خودرو متوقف شده و تمامی قطعه سازها بیکار خواهند شد.

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در پاسخ به این پرسش که اگر خودروسازها نتوانند استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد را اخذ کنند، این موضوع چه عواقبی برای صنعت خودروسازی کشور خواهد داشت، بیان کرد: از ۸۵ استاندارد مورد نظر سازمان ملی استاندارد اجرای۲۲ مورد آن از ۰۱/ ۱۰ / ۹۸ و ۱۱اجرای مورد آن از ۰۱/ ۱۰ / ۹۷ خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از خودروسازهای قدیمی امکان اخذ این استاندارد‌ها تا تاریخ۰۱ / ۱۰ / ۹۸ وجود ندارد زیرا این استاندارد‌ها برای محصولات پیشرفته در نظر گرفته شده است. به عنوان نمونه یکی از این استاندارد‌ها برای ترمز اضطراری است که برای عملکرد آن لازم است تمامی خودروها اتوماتیک باشند.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان، متاسفانه تاکنون زیرساخت ‌های اجرای این گونه استاندارد‌ها در اتوبان‌ها و شهر‌ها فراهم نیست در حالی که در کشور های اروپایی خط کشی خیابان ها به صورت منظم است و امکان نصب سنسور بر روی خودروها وجود دارد اما ما هنوز نتوانستیم خط کشی استانداردی برای خیابان ها داشته باشیم.

وی به دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سامانه ثبت سفارش خودرو‌ها بسته است در شش ماهه اول واردات نسبت به سال گذشته بیشتر شده اما با توجه به اینکه سامانه ثبت سفارش بسته شده، خودرو‌های وارداتی گران شده است در صورتی که این سامانه فعال شود، قیمت خودروهای وارداتی کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها