|
کدخبر: 31964

رییس اتحادیه فروشندگان گل در گفت و گو با گسترش نیوز:

بهار را چگونه به خانه های آپارتمانی ببریم؟

رییس اتحادیه فروشندگان گل گفت: خانم‌های خانه‌دار مانند گذشته به گل‌های بزرگ مانند دیفن باخیا علاقه ندارند و بیشتر مایل‌اند گلدان‌های کوچک و فانتزی مانند کاکتوس، آگلونما، شفلرا، اژدر و شمعدانی خریداری کنند.

به گزارش گسترش نیوز :خانه‌ها دیگر حیاط‌دار نیست که خانم‌های خانه بخواهند در حیاط آن هنر و خلاقیت خود را با کاشت گل به نمایش بگذارند. از این‌رو چاره‌ای جز خرید گلدان ندارند تا اینگونه حال و هوای محل زندگی را تغییر دهند. اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که کدام گل برای خانه‌های آپارتمانی توصیه می‌شود؟

اكبر شاهرخي با اشاره به متفاوت بودن قیمت‌ گلدان‌ها،گفت:بزرگ و کوچک بودن گلدان در قیمت آن بسیار تاثیرگذار است. بدین جهت بیان نرخ گلدان‌ها بسیار دشوار است. زیرا سن و بلندی و کوتاهی گل گلدان در قیمت نهایی آن حرف نخست را می‌زند.

وی با بیان اینکه بازار گل بونسای تا سال گذشته خوب بود، خاطر نشان کرد: تقاضا برای خرید این گل بعد از اینکه مشخص شد سلامت افراد را به خطر می‌اندازد -و به‌صورت قاچاق وارد می‌شود- نصف شد. در حال حاضر تمایل مردم به گل‌های ایرانی چون کروتون، حسنی یوسف، برگ بیدی بیشتر شده است.

به گفته وی؛ بهار بهترین زمان برای خرید گلدان است زیرا گل‌ها در این زمان رشد خوبی دارند و می‌توان آنها را قلمه زد.

این فعال اقتصادی در پایان با اشاره غیرقانونی بودن گلخانه‌های محلاتی، بیان کرد: فعالان در این گلخانه‌ها تولیدکننده نیستند و نظم بازار را برهم ریخته‌اند. هیچ نهاد نظارتی فعالیت آنها بررسی نمی‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها