|
کدخبر: 31958

گفتگوی گسترش یا رئیس اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا:

روی این برندها «قفل» کنید

رئیس اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا گفت: به نظر من بهترین قفل‌‌و دستگیره ایرانی را شرکت دهلیزان تولید می‌کند؛ خریداران برای خرید این مارک - قفل به‌همراه دستگیره- باید حداقل ۲۵۰ هزار تومان هزینه کنند.

به گزارش گسترش نیوز : قفل‌ها نقش مهمی در تامین امنیت ایفا می‌کنند از این‌رو کیفیت و نرخ آن برای مشتریان بسیار اهمیت دارد. برای خرید قفل معمولی ساخت ایران حداقل بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان باید هزینه کرد این در حالی است که برای خرید قفل خارجی باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان کنار گذاشت.

امیر نجارشریفی با اشاره به تلاش تولیدکنندگان داخلی در تولید قفل، افزود: تولیدکنندگان در این زمینه پیشرفت قابل توجهی کردند اما هنوز در بسیاری از موارد به کشورهای خارجی وابسته هستیم به‌عنوان مثال قفل‌های کوچک سویچی - که در کمدها کاربرد دارد- از چین وارد می‌شود. البته ما در داخل کشور فناوری ساخت این نوع قفل را داریم اما تولید آن برای ما به‌صرفه نیست. قفل‌های سویچی در تمام دنیا از چین وارد می‌شود.

ghofi.jpg

به گفته وی؛ درحال‌حاضر باکیفیت‌ترین قفل‌های دنیا را آلمان و سوئد تولید می‌کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که حفظ امنیت دیگر به شکلی سنتی نیست و قفل‌ها دیجیتالی شده‌اند یعنی یا با اثر انگشت کار می‌کنند و یا رمزی هستند.

این فعال اقتصادی بابیان اینکه کاربرد قفل‌های دیجیتالی در ایران مرسوم شده است، خاطر نشان کرد: نرخ قفل دیجیتالی در ایران گران بنا به کشور سازنده تغییر می‌کند اما در مجموع نرخ این قفل‌ها بالای ۶۰۰ هزار تومان است.

نجارشریفی درباره جنس قفل‌های مکانیکی، گفت: برنج و زاماک اصلی‌ترین فلز در ساخت قفل هستند. مردم اگر می‌خواهند قفل باکیفیت و با نرخ مناسب خریداری کنند بهتر است که به بازار اصلی ما یعنی خیابان امام خمینی بازار ابزار و یراق مراجعه کنند.

این مسئول صنفی در پایان با اشاره به واردات میخ از چین، بیان کرد: دیگر مانند گذشته میخ کاربرد ندارد و میخ جای خود را به پیچ داده است اما هنوز ما در تولید پیچ هم به‌خودکفایی نرسیدم و مفتول خام را وارد و بعد از تراش دادن آن را به پیچ نبدیل می‌کنیم.

با ما سبک زندگی اقتصادی خود را «گسترش» دهید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها