|
کدخبر: 31886

معاونان گردشگری در کلان شهرها به گسترش پیشنهاد دادند؛

بهترین هتل‌های ایران را بشناسید + قیمت

این روزها گردشگری جزو سه صنعت مهم درآمدزا در جهان محسوب می‌شود تاجایی که بسیاری از کشورها از محل گردشگران خارجی بودجه خود را تامین می‌کنند. همین اهمیت باعث شده است که به صنعت هتلداری در ایران بیش از پیش اهمیت داده شود.

گسترش نیوز: مسافران پیش از بستن رخت سفر به محلی که قرار است در آن اسکان کند فکر می‌کنند. بدین جهت پیش از اجاره محل نخست به قدرت جیب خود نظر دارند. در ادامه تلاش داریم که بهترین هتل‌های کلان‌شهرهای کشور را معرفی کنیم.

«امیرکبیر» در اراک می‌درخشد

از دید معاون گردشگری استان مرکزی، هتل امیرکبیر اراک بهترین هتل این استان است. سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با گسترش نیوز ، گفت: هتل امیرکبیر اراک، در سال ۸۳ تاسیس شد. این هتل ۵ ستاره بیشتر میزبان مهمانان داخلی است اما از آنجایی‌که شهر اراک یک شهر صنعتی است مهمانان خارجی زیادی جذب این هتل می‌شوند.

به گفته وی؛ بسیاری مهمانان دستگاه‌‌های اجرایی و ورزشکاران زمانی که به اراک سفر می‌کنند مهمان این هتل می‌شوند.

حسینی درباره امکانات هتل امیرکبیر اراک، بیان کرد: ظاهر این هتل شبیه یک کشتی است و علاوه بر هتل شهربازی، رستوران سنتی، سالن همایش و مجموعه سالن های ورزشی از جمله استخر، سالن بولینگ و بیلیارد دارد. گفتنی است فضای سبز این هتل بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

هتل «داد» و «لاله» یزد را به خاطر بسپارید

از زمانی‌که یزد به‌عنوان یک شهر تاریخی در یونسکو ثبت جهانی شد بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی این شهر را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. استقبال مسافران از شهر یزد باعث شده است که در چند سال اخیر هتل‌های مجهز زیادی در این شهر احداث شود. مصطفی فاطمی معاون سابق گردشگری استان یزد در گفت‌وگو با گسترش نیوز ، هتل داد و مشیرالمالک را به‌عنوان بهترین هتل‌های این استان معرفی کرد.

وی ادامه داد البته هتل ۳ ستاره، «لاله» این شهر از لحاظ میزان ارائه خدمات قابل قیاس با هتل‌های ۴ ستاره است.

hotel2424.jpg

فاطمی با اشاره به رونق فعالیت خانه‌های بوم‌گردی در یزد، خاطر نشان کرد: خانه‌های بوم‌گردی نارتی تی و واحه در یزد در جذب مسافران داخلی و خارجی با قدرت فعالیت می‌کنند.

معاون سابق گردشگری استان یزد درباره مهم‌ترین فاکتورهای تمایز هتل‌ها در کشور،‌گفت: نحوه پذیرایی و برخورد پرسنل با مهمانان، تنوع خوراک‌هایی که در هتل سرو می‌شود و فری و یا آزاد بودن بسیاری از امکانات باعث می‌شود که ستاره هتل‌ها افزوده شود.

به گفته وی؛ اجازه یک شب اتاق در هتل داد به شرح زیر است؛ اتاق یک تخته ۲۸۰ هزار تومان، اتاق دو تخته ۴۱۸ هزار تومان و اتاق سه تخته ۵۳۵ هزار تومان.

هتل «عباسی» یا هتل «کوثر»

اگر تعلق‌های تاریخی و فرهنگی دارید اصفهان را برای سفر انتخاب کنید. تنوع صنایع دستی و هنر معماری باعث شده است که هر ساله مسافران داخلی و خارجی زیادی جذب این شهر تاریخی شوند.

میرکاظمی کارشناس نظارت بر هتل‌های اصفهان در گفت‌وگو با گسترش نیوز ، درباره برترین هتل اصفهان، گفت: تا چهار سال پیش هتل عباسی بهترین هتل اصفهان و یا به عبارتی بهترین هتل ایران بود. اما این روزها دیگر هتل عباسی در این زمینه یکه تازی نمی‌کند و می‌توان گفت که هتل کوثر بهترین هتل اصفهان است.

به گفته وی؛ سرویس خدمات در هتل کوثر و تنوع خوراک در این هتل به‌مراتب از هتل عباسی بهتر است. اجاره اتاق یک تخته در هتل کوثر شبی ۳۹۰ هزار و اجاره اتاق دو تخته شبی ۵۹۰ هزار است.

kosar.jpg

میرکاظمی در ادامه درباره امکانات هتل کوثر، بیان کرد: کلوپ ورزشی، آژانس تلفنی، غرفه‌های تجاری در لابی، سویت‌های دوبلکس، استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، باغ دلپذیر و کافی شاپ از مهمترین امکانات این هتل محسوب می‌شوند.

وی در معرفی بهترین هتل‌های ۴ ستاره اصفهان، گفت: عالی قاپو و آسمان بهترین هتل‌های ۴ ستاره این استان هستند و هتل آسمان تنها هتلی است که رستوران گردان دارد.

کارشناس نظارت بر هتل‌های اصفهان درباره برترین هتل‌های یک ستاره در اصفهان* گفت: هتل ویانا، هتل ایران و هتل پارس درست است که یک ستاره هستند اما خدمات مناسبی به مشتریان خود ارائه می‌دهند و بسیاری از توریست‌های خارجی در این هتل اسکان می‌کنند کرایه اتاق دو تخته در این هتل‌ها شبی ۱۵۰ هزار تومان است.

قصری طلایی در مشهد

مرقد مطهر امام رضا در مشهد، هر ساله مهمانان داخلی و خارجی زیادی را روانه این شهر می‌کند بدین جهت صنعت هتل‌داری در مشهد بسیاری از سرمایه‌گذاران را متقاعد کرده است که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. یوسف بیدخوری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با گسترش نیوز ، هتل‌ها قصر طلایی و هتل درویشی را برترین هتل مشهد معرفی کرد.

وی با بیان اینکه تجهیزات این هتل‌ها به‌روز است، خاطر نشان کرد: مدیران این هتل‌ها برای پرسنل خود دوره‌های آموزشی ويژه در نظر می‌‌گیرند تا اینگونه نظر مشتریان خود را جلب کنند.

به گفته بیدخوری؛ برترین هتل‌های ۴ ستاره در مشهد هتل آبان است و هتل آپارتمان آرمان نیز به‌نسبت دیگر هتل‌آپارتمان‌ها مجهزتر است.

معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: اجاره اتاق در هتل‌های ۵ ستاره در مشهد بین ۴۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است.

۵ ستاره «لاله پارک» در تبریز

از زمانی‌که تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد جذب توریست برای هتلداران این شهر به یک اولویت تبدیل شد و آنها تلاش کردند که بهترین خدمات را با نرخ مناسب به مهمانان خود ارائه بدهند. فرشاد رستمی معاون گردشگری استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با گسترش نیوز ، هتل‌های ۵ ستاره لاله پارک(کایا)، هتل پارس و هتل شهریار را به‌عنوان برترین هتل‌های استان معرفی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ هتل‌ها مصوب است و کمیته نرخ‌گذاری این قیمت‌ها را تایید می‌کند، خاطر نشان کرد: هتل‌ها تخفیف‌های قابل توجهی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند؛ در واقع بنا به ظرفیت خالی هتل‌ها از ۱۰ درصد تا ۵۰ درصد برای مشتریان تخفیف قائل می‌شوند.

laleh.jpg

به گفته رستمی؛ نرخ هتل‌ها در آذربایجان شرقی شناور است و قیمت هتل‌های۱ تا ۵ ستاره بین ۹۰ هزار تا یک میلیون۲۰۰ هزار تومان است.

وی در ادامه در معرفی برترین هتل‌های ۴ ستاره در تبریز، گفت: هتل گسترش، هتل بزرگ مراغه و هتل پتروشیمی در این رسته جزو اولین‌ها هستند. در حوزه فضا هتل پتروشیمی چون مجموعه دولتی است و محیط پیرامونی آن برای ورزش مناسب است مهمانان زیادی را جذب خود می‌کند.

این مسئول هتل قدس، مروارید، سینا، دریا و سهند را در دسته هتل‌های یک ستاره معرفی کرد و افزود: براساس خدمات و تعریف استاندارد این هتل‌ها خدمات قابل قبولی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

از کریمه تا پارسیان قم

وجود امکان متبرکه در یک شهر، همواره انگیزه‌ای برای سفر کردن می‌شود تاجایی که این شهرها علاوه‌بر زیارتی بودن سیاحتی نیز می‌شوند. و همین مسئله سبب شد که صنعت هتل‌داری در شهرهای مقدس بسیار پررونق شود تا جایی که می‌توان از چندین هتل درجه یک در این شهرها نام برده شود. از دید فرهادی معاون گردشگری استان قم، بهترین‌ هتل‌های بین‌المللی قم عبارتند از هتل کریمه، هتل استقلال و هتل پارسیان.

espinaspaplas.jpg

گفتنی است که هتل استقلال، اسپیناس پالاس و هتل هما در تهران جزو درجه‌ یک‌های تهران محسوب می‌شوند. کرایه اتاق دو تخته در هتل اسپناس پلاس شبی ۵۷۰ هزار تومان است البته در بسیاری از مقاطع سال تخفیف‌های ویژه در نظر می‌گیرد.

با ما سبک زندگی اقصادی را «گسترش» دهید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها