|
کدخبر: 31800

قیمت‌ها درتالارهای پذیرایی شکسته شد

خسرو ابراهیمی‌نیا گفت: بیش از ۸۰ درصد از تالارهای پذیرایی در تهران با نفری ۲۰ هزار تومان به مهمانان خود خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش گسترش نیوز ، این روزها بسیاری از مردم تمایل دارند که جشن‌ها و مهمانی‌های خود را در باغ‌های خارج شهر برگزار کنند؛ چراکه در این محل‌ها محدودیتی برای مهمان‌ها وجود ندارد. اما همین مسئله بازار تالارهای پذیرایی را کساد کرده است و صاحبان آنها برای جذب مشتری به حداقل سود رضایت می‌دهند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجاللس بابیان اینکه درحال‌حاضر بیشتر تالارهای پذیرایی در تهران خالی هستند، خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته همواره در آستانه جشن مبعث تمام سالن‌های پذیرایی رزرو شده بود؛ این در حالی است که در سال جاری بیش از ۷۰ درصد از تالارهای پذیرایی به اصطلاح خالی‌اند.

ebrahiminiya.jpg

وی با اشاره به نامساعد بودن وضعیت اقتصادی جوانان، افزود: فشارهای اقتصادی باعث شده است که خانواده‌های ایرانی، چندان به برگزاری جشن عروسی از خود تمایلی نشان ندهد. بیشتر جوانان بعد از خطبه عقد ترجیح می‌دهند که با رفتن به ماه عسل زندگی خود را آغاز کنند.

به گفته وی؛ قیمت یک پرس جوجه کباب و یا چلوکباب به‌همراه سالاد و نوشابه در بیش از ۸۰ درصد از تالارهای پذیرایی، ۲۰ هزار تومان است.

ابراهیمی‌نیا به مردم توصیه کرد پیش از عقد قرارداد از داشتن جواز کسب تالار اطمینان حاصل کنند. و قرارداد را یا با خود رئیس تالار و یا مباشر او منعقد کنند. متاسفانه گاهی پیش آمده است که برخی کارمندان خود را به‌عنوان رییس تالار معرفی کرده و اینگونه مرتکب تخلف شدند.

این فعال اقتصادی بابیان اینکه مشتریان حتما یک نسخه از قرارداد را پیش خود نگه دارند، خاطر نشان کرد: اتحادیه خود را نسبت به مشتریان مسئول می‌داند و باجدیت ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به شکایات آنها رسیدگی می‌کند.

بنا بر این گزارش، هزینه اجاره تالار پذیرایی برای یک شب به قرار زیر است؛ هزینه ورودی سالن‌ حداقل ۳۰۰ هزار تومان، ۱۰ درصد حق سرویس و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده.

با ما سبک زندگی اقتصادی خود را «گسترش» دهید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها