|
کدخبر: 31740

کیک مهران مدیری نمونه هنر قنادان ایرانی

علی بهرمند گفت: قنادان ایرانی توان پخت انواع کیک‌های خاص را دارند. اما امکان اعلام نرخ مشخص برای این نوع کیک‌ها وجود ندارد و قیمت آن‌ها از طریق توافق بین مشتری و واحد صنفی مشخص می‌شود.

به گزارش گسترش نیوز : اعلام نرخ ثابت برای شیرینی و کیک دشوار است؛ زیرا فرمول پخت‌ شیرینی‌ها در واحدهای صنفی متفاوت است؛ به‌عنوان مثال یک قنادی در یک کیلو خامه ۳۰۰ گرم شکر و واحد دیگر درهمان حجم خامه ۸۰۰ گرم شکر می‌ریزد؛ ازاین‌رو اعلام نرخ ثابت برای واحدهای صنفی دشوار است. پس می‌توان گفت که نرخ‌ها بنا به درجه‌بندی واحدها متغییر است.

علی بهرمند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی، بابیان اینکه ارائه نرخ ثابت برای واحدهای صنفی دشوار است، خاطرنشان کرد: واحدهای قنادی، دارای درجه کیفی یک، دو و سه هستند بدین‌جهت صدور نرخ ثابت برای این واحدها بسیار غیرممکن است.

bahr.jpg

وی با اشاره به پرمصرف‌ترین نوع شیرینی در مهمانی‌ها، بیان کرد: مصرف شیرینی خشک در مهمانی‌ها و جشن‌های عروسی بسیار مرسوم است اما نمی‌توان گفت که به یک اصل تبدیل شده است. چراکه برخی از خانواده‌های ایرانی مایل‌اند که شیرینی‌تر سرو کنند.

به گفته این فعال اقتصادی؛ شیرینی آجیلی، عسلی، دانمارکی، کره‌ای و تارت در جشن‌های عروسی‌ کاربرد دارد.

بهرمند در ادامه درباره نرخ کیک عروسی، گفت: کیک عروسی نرخ مصوب ندارد درواقع جزو اولویت‌های نرخ‌گذاری محسوب نمی‌شود. چراکه نوع کیفیت و مواد به‌کاررفته در این کیک‌ها متفاوت است. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت که نرخ کیک عروسی از طریق توافق بین مشتری و واحد صنفی مشخص می‌شود.

به گفته وی؛ نرخ کیک عروسی از ۲۰ هزار تومان به بالا محاسبه می‌شود.

این مسئول صنفی بابیان اینکه امکان پخت کیک‌های خاص برای واحدهای تولیدی وجود دارد، بیان کرد: کیک‌پزهای ما در این زمینه بسیار پیشرفت کردند و هر مدلی که به آن‌ها داده شود می‌توانند از پس آن برآیند. بسیاری از کیک‌پزهای خارجی وقتی به ایران می‌آیند از توانایی قنادان ایرانی حیرت‌زده می‌شوند.

بهرمند کیک تولد مهران مدیری، در برنامه دورهمی را نمونه خوبی از توان قنادان ایرانی عنوان کرد و افزود: کمتر کسی باور می‌کرد که آن تلویزیون کیک باشد و وقتی مدیری به آن دست زد متوجه شد که آن کیک است.

بنا بر این گزارش؛ هنوز نرخ شیرینی در سال جدید تغییر نکرده است؛ نرخ انواع شیرینی در اتحادیه به شرح زیر است، شیرینی‌تر کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰، شیرینی گل‌محمدی ۱۷ هزار و ۵۰۰، شیرینی زبان و پاییون ۱۸ هزار تومان، کیک یزدی ۱۳ هزار تومان خریدوفروش می‌شود. البته این نرخ‌ها در واحدهای درجه‌یک، دو و سه متغییر است.

ارسال نظر