|
کدخبر: 31709

عروس و دامادها مراقب تخلف عکاسان باشند

زعفر یاوری گفت: گاهی عروس و دامادها برای به‌صرفه شدن هزینه‌ها به عکاسان غیرمجاز مراجعه می‌کنند. باید این نکته را یادآور شد که هیچ نهادی بر عملکرد آنها نظارت ندارد و ممکن است برای مشتریان مشکلات جدی ایجاد کنند..

به گزارش گسترش نیوز ، عکس‌ و فیلم زیباترین لحظات زندگی مردم ثبت می‌کنند؛ به همین دلیل هنوز در جشن‌ها عکاسان و فیلم‌برداران حضور پررنگی دارند. اما آنچه که در این میان بسیار اهمیت دارد این است که مردم نباید به هر واحدی مراجعه کنند. چرا که احتمال تخلف در بین عکاسان و فیلم‌برداران غیرمجاز بسیار شایع شده است.

رییس اتحادیه عكاسان و فيلمبرداران شهرستان تهران با بیان اینکه اعلام نرخ ثابت در ارائه خدمات امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: در صنوفی که ارائه خدمات در آنها یکسان نیست ارائه نرخ ثابت غیرممکن است. در عکاسی عروسی سایز و تعداد برگ‌های آلبوم‌ها متفاوت است پس واضح است که نمی‌توان نرخ ثابت برای این خدمات اعلام کرد. همچنین نباید فراموش کنیم که این کار بسیار تخصصی است و گاهی حرفه‌ایی‌ها طالب پول‌های بیشتر هستند.

atoliyeh.jpg

زعفر یاوری به شهروندان توصیه کرد که برای دریافت خدمات به واحدهای زیرمجموعه اتحادیه مراجعه کنند؛ زیرا در صورت ارتکاب تخلف از سوی واحد صنفی چه در زمینه قیمت های غیر واقعی و چه در زمینه امنیت تصاویر شخصی مردم، اتحادیه مکلف است که به شکایت مردم رسیدگی کند.

به گفته وی؛ برخی از تالارها به عروس و دامادها پیشنهاد عکاس و فیلم‌بردار را می‌دهند؛ اما باید بگویم که هیچ نهادی بر عملکرد این واحدها نظارت ندارد.

این فعال اقتصادی درباره دلیل تفاوت در نرخ خدمات در بین عکاسان بیان کرد: هر ۲۲ منطقه تهران برای خود یک شهر است و می‌توان به جرات گفت که هر منطقه قواعد و اصول خود را در بازار دارد بدین جهت نمی‌توان قوانینی که در منطقه یک حاکم است انتظار داشت که در منطقه ۱۵ یا منطقه ۶ اعمال شود. البته نباید فراموش کنیم که سایز آلبوم و تعداد برگ‌های آن در قیمت نهایی بسیار تاثیر می‌گذارد.

یاوری در ادامه تصریح کرد: گاهی برخی از عروس‌ و دامادها مایل‌اند که عکس اسپورت آنها در یک آلبوم مجزا و عکس روز عروسی آنها در آلبوم جداگانه باشد پس نمی‌توان انتظار داشت که نرخ این نوع خدمات تغییر نکند.

به گفته این مسئول صنفی؛ بازار در شرایط رقابتی است چراکه عرضه زیاد و متقاضی کم است و متقاضیان می‌توانند با پرسش‌وجو از دو واحد از قیمت نهایی جویا شوند.

یاوری در پایان بیان کرد: برخی عروس و دامادها مایل‌اند که از آنها در اماکن عمومی و یا جایی که برای اولین بار با هم آشنا شدند عکس گرفته شود اما باید بگویم که عکاسان زیر نظر اتحادیه مجاز به این کار نیستند و این اقدام منع قانونی دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها