|
کدخبر: 30077

فعالیت ۱۱۴صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت ۱۱۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، اسماعیل کریم زاده افزود: آذربایجان غربی رتبه اول کشوری را با دارا بودن تعداد ۱۱۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با تعداد ۳ هزار و ۳۵۰ نفر عضو به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این صندوق ها با سرمایه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سطح ۹ شهرستان استان در جهت تداوم و پایداری فعالیت های مختلف بخش کشاورزی اعم از دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی فعالیت می کنند.

کریم زاده خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۵_ ۹۶ در حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شده است که نزدیک به ۵۰ درصد این تولیدات توسط زنان روستایی و عشایری انجام گرفته است. از تعداد سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت استان آذربایجان غربی، تعداد یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر در روستا ها ساکن هستند که در حدود۴۹.۸ درصد از جمعیت ساکن در روستاها را بانوان تشکیل می دهند.

وی درخصوص برنامه های جهادکشاورزی استان اظهار داشت: طرح آموزش تسهیل گران زن با هدف آموزش زنان روستای بوده تابتوانند در عرصه زراعت ودامپروری کارکنند ،همچنین طرح ایجاد صندوق خرد زنان روستایی ازجمله برنامه های جهادکشاورزی برای رونق درامد بانوان روستایی است. تقویت نقش زنان روستایی در تامین امنیت غذایی خانوار روستایی، ساماندهی و حمایت از تشکل ها و تولید کنندگان زن روستایی، توسعه طرحهای تسهیلگران و صندوق های اعتبارات خرد زنان و مشارکت در امر تولید و همچنین تولید محصول سالم و ارگانیک و کاهش ضایعات کشاورزی جزو اولویت های سازمان جهاد کشاورزی در استان است.

ارسال نظر