|
کدخبر: 29747

پشت پرده واردات پوشاک قاچاق

رییس اتحادیه خياطان زنانه و مردانه تهران با اشاره به رکود حاکم بر این بازار گفت: هنوز حقوق و پاداش آخر سال واریز نشده است و همین مسئله باعث شده است که فعالیت خیاطان رنگ رونق به خود نگیرد.

حبيب طهماسبي نيك در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش با بیان اینکه تولیدات تولیدکنندگان در انبارها انباشته شده است، بیان کرد: واردات بی‌رویه پوشاک و قاچاق ایجادکننده این شرایط شده است.

به گفته این فعال اقتصادی؛ نباید اجازه واردات کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد،داده شود. چراکه این مسئله در دراز مدت انگیزه تولید را از تولیدکنندگان داخلی می گیرد و وقتی تولید برای تولیدکننده سوددهی لازم را نداشته باشد اقدام به تعطیلی آن واحد می‌کند و در این شرایط دولت با حجم قابل توجهی از بیکاران در کشور مواجه خواهد شد.

طهماسبی‌نیک در پاسخ به این پرسش که چرا خریداران ایرانی کالای خارجی را به کالای ایرانی ترجیح می‌دهند، خاطرنشان کرد: کیفیت کالاهای ایرانی به مراتب از کالاهای خارجی بهتر است اما باید این واقعیت را بپذیریم که قیمت تمام شده تولید در ایران به مراتب نسبت به کالاهای چینی و ترک بیشتر است و همین مسئله باعث شده که آنها کالای خارجی را به کالای ساخت داخلی ترجیح بدهند.

به گفته این مسئول صنفی؛ در بحبوحه جنگ تحمیلی حتی یک پیراهن وارد کشور نمی‌شد و تولید داخلی توان تولید نیاز داخلی را داشتند و دولت نیز از آنها حمایت می‌کرد اما در شرایط فعلی ورق برگشته و این ذهنیت ایجاد شده است که برخی افراد رده بالا از واردات پوشاک منتفع می‌شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها