|
کدخبر: 29543

برندسازی برنج‌های گیلان ضروری است

استاندار گیلان، بر ضرورت برندسازی و بسته‌بندی مناسب برنج تاکید کرد و متذکر شد: با تحقق این مهم دیگر امکان نفوذ برنج‌های بی‌کیفیت در این چرخه را حذف خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری، تصریح کرد: باید با هدف‌گذاری و تعیین وضع موجود و مطلوب با برنامه‌ریزی صحیح در جهت رسیدن به هدف تلاش کنیم.

استاندار گیلان، با بیان اینکه مدیران باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند اظهار کرد: باید با ارائه راه‌حل مناسب مشکلات مردم را برطرف کنیم. استراتژی صحیح این است که امروز به درستی چاره اندیشی و حمایت‌های لازم صورت پذیرد تا در وضعیتی قرار نگیریم که توان چاره‌اندیشی نداشته باشیم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا برنامه‌های تدوین شده در بخش‌های مختلف به نحو مطلوب، اجرایی و عملیاتی شوند گفت: در جلسات بعدی کمیته تخصصی برنج باید همانند دیگر کمیته‌ها موارد به صورت کمی و با تقسیم کار مناسب دنبال گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به نقش مهم مراکز تحقیقات در توسعه محصولات کشاورزی عنوان کرد: وظیفه مراکز تحقیقات کشاورزی صرفا انجام آزمایش نیست بلکه در بحث ارقام محصول، می‌تواند با بهره گیری از مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در دنیا و سازگار نمودن آن با محیط کشور با معرفی ارقام مناسب در جهت خدمت رسانی بهتر به کشاورزان عزیز تلاش کند.

وی خواستار ارائه راه‌حل مشکلات کشاورزی توسط مراکز تحقیقاتی شد و افزود: از دستگاه‌های اجرایی متولی بخش کشاورزی، انتظار پاسخ‌دهی مناسب به موارد مطروحه و سوالات کشاورزان را دارم. مباحث افزایش کمی و کیفی محصول، تسطیح اراضی، مکانیزاسیون، کود دهی علمی زمین، ترویج کشت دوم با هدف کمک به معیشت کشاورزان و کاهش میزان پرت برنج در شالیکوبی‌ها از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار گیلان، بر لزوم تدوین برنامه راهبردی و داشتن برنامه میان مدت و بلند مدت در بخش برنج تاکید کرد و گفت: باید در جهت افزایش کمی و کیفی محصول برنج تلاش کنیم و براساس برنامه کار را به جلو پیش ببریم.

وی بر ضرورت برندسازی و بسته‌بندی مناسب برنج تاکید کرد و متذکر شد: با تحقق این مهم دیگر امکان نفوذ برنج‌های بی‌کیفیت در این چرخه را حذف خواهیم کرد. دولت از راهکارهایی که منجر به رفع دغدغه‌های کشاورزان برنجکار شود، حمایت می‌کند و مسئولان نیز باید برای رفع این دغدغه ها، برنامه عملی داشته باشند.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها