|
کدخبر: 29394

ضعف صادرات فرش و چاقو از زنجان

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: متأسفانه آن‌طور که باید تاجران فرش و چاقو استقبال خوبی برای صادرات این دو محصول از گمرک استان زنجان ندیدند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، حمید احمدی با بیان اینکه دیگر نیازی به اخذ مجوز برای صادرات فرش و چاقو از گمرک استان زنجان وجود ندارد، افزود: تولیدکنندگان برای صادرات چاقو و فرش برنامه‌ریزی و مدیریت لازم را داشته باشند و تنها طی این چند ماه گذشته تنها یک تجار بری صادرات به گمرک استان مراجعه کرده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه آن‌طور که باید تجار فرش و چاقو استقبال خوبی برای صادرات این دو محصول از گمرک استان زنجان ندارند.

مدیرکل گمرک استان زنجان بابیان اینکه دغدغه گمرک استان زنجان صادرات فرش دستباف و چاقو از گمرک استان زنجان است، ابراز کرد: باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید تمهیداتی اخذ شده تا فرش دستباف و چاقو از گمرک استان زنجان صادر شود.

احمدی تأکید کرد: صادرات چاقو و فرش دستباف از گمرک استان زنجان مجاز اعلام‌شده است و خوشبختانه هیچ‌گونه اخذ مجوزی برای صادرات چاقو نیاز نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران صادرات چاقو به خارج از کشور مجاز است، گفت: از این‌ پس تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول مشکلی در این زمینه ندارند و این مصوبه فرصت بسیار مناسبی برای زنجان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصول است.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: خوشبختانه امروز در استان زنجان زیرساخت لازم برای صادرات فرش دستباف و چاقو فراهم‌شده و تجار باید از این فرصت مهم استقبال کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها