|
کدخبر: 28790

تولید مرغ گوشتی در خوزستان افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: آمارهای موجود در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش تولید مرغ گوشتی در استان را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمد مشکور زاده عنوان کرد: ۱۱ واحد مرغداری فعال در استان وجود دارد که یک واحد آن تازه تأسیس است و در اسفند ماه سال جاری با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مشکور زاده افزود: آمارهای موجود در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش تولید مرغ گوشتی در استان را نشان می‌دهد و تاکنون نیز بیش از ۴۰ میلیون جوجه ریزی داشته‌اند. همچنین سال گذشته حدود ۴۱ میلیون مرغ گوشتی جوجه ریزی داشتیم که امسال بین دو تا سه میلیون قطعه افزایش تولید خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برآورد نیاز استان در این خصوص ۱۱۵ تن است که بخشی از آن عموما به صورت مرغ زنده از خارج استان وارد و در کشتارگاه‌های خوزستان کشتار می‌شود؛ در حال حاضر قیمت استان در زمینه مرغ زنده نسبت به خیلی از استان‌ها پایین تر است.

مهدی سیاحی سرپرست تعاون روستایی خوزستان نیز با حضور در این جلسه گفت: مقرر شده برای امسال دو هزار تن پرتغال شمال، ۵۰۰ تن پرتغال جنوب و ۵۰۰ تن سیب آذربایجان شرقی از استان‌های دیگر وارد و در استان توزیع شود.

ارسال نظر