|
کدخبر: 27751

اشتغال بانوان هزمزگانی با کسب‌وکارهای خرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر لزوم گسترش مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و کوچک جهت اشتغالزایی برای بانوان در هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از استانداری هرمزگان، بهروز اکرمی اظهارکرد: بانوان هرمزگان سهم عظیمی در اقتصاد دارند اما آن‌ گونه که شایسته آنها بوده مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت اشتغال بانوان استان هرمزگان بیش از هزاران فرصت شغلی است، افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و با استفاده از ظرفیت‌های این استان و با ایجاد و گسترش مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و کوچک و خود اشتغالی در بخش‌های صنایع دستی، حوزه گردشگری و بوم گردی و تولیدات غذایی قدم بزرگی در این استان برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه حمایت ازصنایع دستی و کسب کارهای خرد به عنوان صنعتی مستقل و بومی، نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی جوامع برای بانوان دارد، عنوان کرد: توسعه و سرمایه‌‌گذاری در صنایع دستی و کسب کارهای خرد همواره به عنوان یکی از راه‌‌های ارزان و مناسب برای اشتغالزایی مطرح بوده است.

اکرمی بر حضور نمایندگانی از اقشار جامعه مدنی، دانش آموزان و دانشجویان و زنان سرپرست خانوار با توجه به موضوع دستور کار جلسه در این کارگروه تاکید کرد و بیان کرد: مشکلات این اقشار باید از دید خوشان رصد شود و اینکه ما بدون نظر آنها، برای آنان برنامه و طرح بنویسیم درست نیست.

همچنین در این رابطه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز با اشاره به لزوم حمایت از اشتغال بانوان فعال در حوزه صنایع دستی، گردشگردی و صنایع غذایی گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های فصلی و هفتگی می‌تواند در فصول مختلف سال برای اشتغال بانوان بسیار موثر باشد.

زهرا یعقوب نژاد خواستار استفاده از الگوهای موفق وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در تشریح و تبیین برنامه‌های حوزه زنان استان شد و اضافه کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در نظر دارد شاخص ارزیابی عمومی برای همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه بانوان و خانواده تدوین کند و همچنین از این پس در نظر داریم کارشناسان دفتر بطور مستمر بازدید و بازرسی هایی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده دستگاه‌ها اجرایی داشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها