|
کدخبر: 27370

گیاهان دارویی تولیدی فارس خام صادر می‌شود

رئیس دفتر مطالعات کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: متأسفانه در حال حاضر عمده گیاهان دارویی تولیدشده در استان فارس، به شکل خام صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، محمدحسن طلعتی، گفت: صدور مواد و محصولات خام چندان ارزش‌افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند حال‌آنکه صادرات محصولات فرآوری شده گیاهان دارویی، دارای ارزش‌افزوده بسیار بالایی است.

طلعتی گفت: متأسفانه استان فارس در وضعیت خشک‌سالی به سر می‌برد که در این میان گیاهان دارویی به دلیل نیاز به آب کم، یکی از گزینه‌های مناسب برای کشاورزی استان است.

وی افزود: باید از صادرات و خام فروشی گیاهان دارویی جلوگیری شود زیرا گیاهان دارویی ما به کشورهای مبدأ ارسال می‌شود و پس از فرآوری به محصولات زیادی تبدیل و به اسم آن کشورها وارد بازار می‌شود.

طلعتی با اشاره به مزیت اقتصادی و ارزش‌آفرینی خوب گیاهان دارویی برای استان فارس اظهار کرد: تلاش می‌کنیم راهکارهای غیر خام فروشی را برای بخش گیاهان دارویی استان تعریف کنیم که کشاورزان ما بتوانند از این بخش صادرات بیشتر و ارزآوری مطلوبی داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید به بحث گیاهان دارویی در استان به‌عنوان یک مزیت اقتصادی نگاه شود و مسائل موجود در راه فرآوری این محصول در استان هموار شود که توجه به این مهم در مباحث رونق اقتصادی و اشتغال استان مؤثر است.

رئیس دفتر مطالعات کشاورزی و آب اتاق شیراز ادامه داد: با توجه به غنی بودن استان فارس در گیاهان دارویی، این بخش باید به‌عنوان یک مزیت درآمدزا برای استان در نظر گرفته شود و سازوکارهای تقویت آن ایجاد شود.

طلعتی گفت: یکی از مباحث مهم در صادرات گیاهان دارویی، بحث بازاریابی و برندسازی است که نیاز است بازاریابی این محصولات نیز موردتوجه قرار گیرد تا بتوانیم بازارهای پایداری را برای تولیدات گیاهان دارویی استان داشته باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها