|
کدخبر: 26891

زمین های فاقد مجوز ساری از دریافت خدمات محروم می شوند

رئیس اداره جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه استان مازندران با ۱۰.۵درصد ارزش افزوده اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۷۲ نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می‌شود که در ۱۵نوع از جمله برنج با یک میلیون تن، مرکبات با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، کیوی، گل و گیاه، دام وطیور و در حوزه شیلات رتبه اول تا سوم کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،‌ فرزین فرهادی،با بیان اینکه اقدام جدی و قاطع برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زمین کشاورزی در مازندران درحال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت اراضی زمین‌های کشاورزی ساری و کمبود امکانات نظارتی از جمله ماشین و اعتبار مشکلاتی ایجاد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ساری با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با وجود کمبود امکانات به طور جدی با این موضوع برخورد می‌کند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیازمند حمایت‌های بین بخشی، دستگاه‌های مرتبط اجرایی و خدمات‌رسان شامل برق و گاز است و زمین‌هایی که فاقد مجوز هستند از خدمات دهی به آنها پرهیز شود.

فرهادی با بیان اینکه کشاورزی در شرایط فعلی به صرفه است، گفت: گلایه‌های کشاورزی و مقرون به صرفه نبودن آن دلیل بر به خطر انداختن آینده انسان‌ها نمی‌شود و دولت از محصولات کشاورزی و کشاورزان حمایت‌های لازم را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تضمینی برای محصولات کشاورزی مشخص شده است، اظهار کرد: نرخ گندم درحال‌حاضر نسبت به میانگین جهانی بالاتر است به طوری که نرخ جهانی کلزا ۱۳۰۰ تومان بوده اما این میزان در کشور ۳۰۰۰ تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی ساری گفت: فروختن زمین، پول هنگفت یک سال‌هایی است که به‌دست کشاورزان می‌رسد و شاید به همین دلیل تغییر کاربری به ویلاسازی و دریافت پول برای کشاورزان منفعت دارد اما با ادامه کشاورزی بر روی زمین ها این میزان پول در طول چند سال به‌دست کشاورزان می‌رسد و برای آنان درآمدزایی می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها