|
کدخبر: 26834

درخواست افزایش ۲۰درصدی نرخ خدمات قالیشویان تائید نشد

رئیس اتحادیه قالیشویان گفت: هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی، طرح حذف قیمت‌گذاری از خدمات صنفی را به تمام اتحادیه‌ها ابلاغ کرد. بنا به این طرح هر واحد صنفی موظف است خود نرخ خدمات را مشخص کند.

حمید محمدی کمسرخ در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش بیان کرد: هر واحد صنفی نخست باید نرخ مورد نظر خود را به اتحادیه اعلام سپس کارشناسان اتحادیه نرخ مورد نظر بررسی و جواب نهایی را به اعضا اعلام می‌کند. اما باید بگویم که هنوز اتحادیه نرخ هیچکدام از اعضا را تائید نکرده است.

وی با اشاره به درخواست افزایش ۲۰درصدی نرخ خدمات از سوی قالیشویان، گفت: اتحادیه هنوز موافقت خود را با این افزایش نرخ اعلام نکرده است.

این مسئول صنفی بابیان اینکه حذف نرخ‌گذاری امکان نظارت را دشوار می‌کند، گفت: درحال‌حاضر ۳۷۰ عضو زیرمجموعه اتحادیه فعالیت دارند و این واحدها هر کدام نرخ خود را به اتحادیه اعلام کرده اند و این چنین کار نظارت اتحادیه را دشوار کرده‌اند.

به گفته وی نحوه خدمات واحدهای صنفی قالیشویان چندان متفاوت نیست و تقریبا همه این واحدها به یک گونه به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

محمدی کمسرخ با اشاره به فعالیت واحدهای غیرمجاز، بیان کرد: این افراد با یک تلفن و وانت اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. معمولا نرخی که این افراد مطالبه می‌کنند پایین‌تر از نرخ مصوب اعضای اتحادیه است. چراکه می‌خواهند اینگونه نظر مشتریان را به خود جلب ‌کنند؛ اما در بسیاری از موارد دیده شده است که آنها حتی از پس دادن فرش مردم اجتناب کردند.

به گفته وی مردم به سایت اتحادیه مراجعه و لیست اعضا را در آنجا مشاهده کنند. من بارها به مردم این هشدار را داده ام که نباید به هر قالیشویی اعتماد کرد.

ارسال نظر