|
کدخبر: 24350

رکود در تاروپود بازار فرش دستباف اسدآباد

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: نبود قدرت خرید کافی در بازار، نرخ بالای فرش دستباف، تولید انبوه فرش ماشینی، کاهش درخواست فرش دستباف در اندازه‌های بزرگ توسط مصرف‌کننده، باعث رکود بازار این هنر در این شهرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، علی حیدری با بیان اینکه امروزه به فرش دستباف از دید اکثریت مردم جامعه به عنوان یک وسیله تزئینی و فانتزی نگریسته می‌شود، افزود: در صورتی‌که مشتری فرش و بازار فرش رونق داشته باشد بدون شک بافندگان فرش دستباف در سطح شهرستان رغبت بیشتری به بافت فرش داشته و بافت این هنر اصیل ایرانی را رها نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: در محور تولید فرش، کم‌توجهی به حقوق و مزایا و بیمه کارگران شاغل در این صنعت، پراکندگی قالیبافان و استفاده نکردن از کارگاه‌های متمرکز، دسترسی نداشتن به اطلاعات و نیازهای بازار و توجه نکردن به سلیقه مشتریان از عمده مشکلات دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.

حیدری با اشاره به تولید سالانه یک هزار و ۴۰ متر فرش دستباف در این شهرستان و با بیان اینکه درحال‌حاضر ۳۸۶ نفر از قالیبافان این شهرستان بیمه‌شده هستند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۵ هزار قالیباف در سطح شهرستان فعالیت داشته باشند به طوریکه درحال‌حاضر ۲۵۸۷ نفر قالیباف اسدآبادی شناسایی شده که ۳۲۰ نفر را مردان و ۲۲۶۷ نفر را زنان تشکل داده و دارای مجوز هستند.

.

وی اضافه کرد: تبلیغات و بازاریابی فرش دستباف متناسب با بازارهای جهانی به صورت گسترده‌تر از نقش موثری در رونق بازار راکد صنعت فرش کشور خواهد داشت.

حیدری یادآور شد: تحقق این امر مستلزم هماهنگی در تمام ابعاد تبلیغاتی، محفوظ داشتن نیازها و حساسیت‌های مشتریان، توجه به تغییرات گروه‌های خریدار و کنترل رفتار رقبا و استفاده از شیوه‌های نوین مبادله است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها