|
کدخبر: 24069

«سود» انگیزه ادامه فعالیت غیرقانونی

بازرس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: برخی از مردم تمایل چندانی به برگزاری مراسم عروسی خود در تالارهای پذیرایی ندارند از این رو جشن خود را در باغ‌های خارج شهر برگزار می‌کنند.

حمیدرضا اسماعیل تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، افزود: این باغ‌ها معمولا در خارج شهر و در اطراف تهران و کرج هستند از این‌رو امکان برقراری امنیت از سوی نیروی انتظامی در این باغ‌ها وجود ندارد.

به گفته این فعال اقتصادی؛ هنوز این باغ‌ها ساماندهی نشده‌اند اما خوشبختانه ۹۵ درصد باغ‌های شرق تهران دیگر به فعالیت خود ادامه نمی‌دهند و امکان برگزاری مراسم در این واحدها وجود ندارد این در حالیست که صاحبان این باغ‌ها مسیر فعالیت خود را از شرق به غرب تهران منتقل کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن هزینه اجاره این باغ‌ها، خاطرنشان کرد: دکور داخلی، باغ‌ها بسیار مجلل است و همین مسئله بسیاری از عروس و دامادها را ترغیب می‌کند که در این باغ تالارهای مراسم خود را برگزار کنند.

وی ادامه داد:در این باغ‌ها یک پرده تعبیه شده است تا هر زمان که ماموران نیروی انتظامی به آنجا مراجعه می‌کنند با یک پرده نشان بدهند که عروسی به‌صورت مختلط برگزار نمی‌شود اما واقعیت این است که همه این اقدامات برنامه‌ریزی شده است و بعد از رفتن ماموران دوباره آن پرده برداشته می‌شود.

به گفته اسماعیل تهرانی؛ با برگزاری ۲ یا ۳ مهمانی سود بالایی نصیب صاحبان باغ‌ها می‌شود و آنها ترغیب می‌شوند که همچنان به فعالیت غیرقانونی خود ادامه بدهند.

این مسئول صنفی با اشاره به لزوم ورود نهادها و ارگان‌های مرتبط در برخورد با این افراد افزود: به نظر من اگر جریمه سنگین برای این افراد در نظر گرفته شود دیگر به سمت این کار نخواهند رفت.

وی بر این نکته تاکید کرد: برخورد با اداره‌کنندگان باغ تالارها دشوار است زیرا هر روز بر تعداد این واحدها افزوده می‌شود.

این فعال اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: سود بالای برگزاری مهمانی‌ها باعث شده است که آنها به راحتی از این کار دست نکشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها