|
کدخبر: 22572

انتظار بخش خصوصی از دستگاه مالیاتی کشور

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: توسعه و اداره کشور باید بر اساس مالیات و نه فروش نفت باشد و انتظار بخش خصوصی از دستگاه مالیاتی کشور، برقراری عدالت مالیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، جمال رازقی در جلسه‌ی کمیسیون گردشگری اتاق شیراز، گفت: انصاف نیست یک کارگر یا کارمند قبل از دریافت حقوق مالیات خود را پرداخت کند، واحدهای تولیدی مالیات را پرداخت کنند و واسطه‌ها و قاچاقچیان کالا که حجم زیادی از بازار را در اختیار دارند، مشمول هیچگونه مالیاتی نشوند و از امکانات کشور استفاده کنند.

وی افزود: این مهم یکی از مشکلات بخش خصوصی است که برای تحقق عدالت مالیاتی در کشور، بخش خصوصی استان در کنار دستگاه مالیاتی برای همکاری و مشارکت حضور خواهد داشت.

رازقی با اشاره به تفاهمنامه اتاق شیراز و اداره کل مالیاتی استان فارس اظهارکرد: اتاق بازرگانی شیراز و اداره کل مالیاتی استان فارس تفاهمنامه همکاری منعقد کرده‌اند که درحال‌حاضر مفاد آن از طریق هر دو بخش در حال اجرا و پیگیری است.

رییس اتاق شیراز اظهار کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی و محدودیت در سرمایه‌گذاری در بخش صنعت جمعیت شهر شیراز رو به افزایش است و جمعیت حاشیه نشین شهر شیراز نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی در استان فارس، یکی از راهکارهای موثر در ایجاد اشتغال توجه به بخش گردشگری است که ظرفیت و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در استان وجود دارد.

رازقی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری باید به عنوان یک اولویت در استان مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی شیراز گفت: این اتاق به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی آمادگی دارد در مباحث گردشگری مسائل و مشکلات را احصا کرده و برای رفع آنها تلاش کند.

رازقی با تاکید بر استفاده از خرد جمعی در کمیسیون گردشگری اتاق شیراز گفت: کمیسیون گردشگری اتاق نباید محدود به افراد خاص شود بلکه اعضا، تشکل‌ها و فعالان این بخش باید در جلسات تخصصی این کمیسیون مشارکت داشته باشند.

ارسال نظر