|
کدخبر: 22555

داغ شدن بازار گل زعفران در گناباد

بازار گل زعفران در گناباد با شروع فصل برداشت و برخلاف سردی هوا، رونق گرفته و گرم شده است و مردم در حال خرید و فروش طلای سرخ هستند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، خراسان رضوی یکی از قطب های اصلی تولید زعفران در کشور محسوب می شود که همه ساله درصد قابل توجهی از مزارع گناباد به کشت این محصول مهم اختصاص می یابد.

اگرچه طی سال‌های گذشته خسکسالی های پیاپی و نوسان قیمت زعفران در بازار باعث شده تا برخی از کشاورزان مزارع خود را به باغ های پسته تبدیل کنند، اما هنوز هم بسیاری با گل زعفران زندگی خود را می گذرانند.

امسال دولت برای حمایت از کشاورزان زعفران کار خرید تضمینی این محصول را آغاز کرده تا بخشی از مشکل آنها در فروش محصول و کوتاه کردن دست دلالان بر طرف شود.

از ابتدای آبان ماه جنب و جوش مردم برای برداشت و فروش زعفران در گناباد آغاز شده و یکی در حال تهیه زمین و دیگری در حال آبیاری آن است.

تقریبا از نیمه های آبان تک گل بنفشی در مزارع دیده می شود و حضور مردم نیز در ابتدای صبح قابل مشاهده است ولی اوج برداشت گل زعفران در گناباد اوایل آذرماه است.

ما نیز در این روزهای سرد پاییزی تصمیم گرفتیم به خیابان سعدی گناباد و به محله معروف به بازار «گل فروش ها» که تمامی معاملات زعفران در این خیابان انجام می شود، برویم.

محمد مهدیان صاحب یکی از زعفران فروشی های گناباد در این باره گفت: چند روزی می شود که بازار گل در گناباد داغ شده و شاهد عرضه گل زعفران کشاورزان در بازار هستیم.

وی افزود: قیمت یک کیلو گل در گناباد ۴۰ هزار تومان است ولی این قیمت در حد دو هزار تومانی نوسان دارد که معمولا این نوسان نیز به دلیل عرضه کم و یا زیاد گل در بازار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها