|
کدخبر: 10149

فین‌تک‌ها را به رسمیت بشناسید

یک کارشناس حوزه استارت‌آپ‌ و فین‌تک‌های مالی مهم‌ترین مشکل کسب و کارهای فین‌تک را به رسمیت شناخته نشدن از سوی مسئولان و مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، مهدی عبادی در گفت‌وگو با روزنامه «گسترش تجارت» در بیان مشکلات فین‌تک‌ها اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل جامعه فین‌تک آن است که ما را به رسمیت نمی‌شناسند. بر همین اساس هم می‌بینیم که از آنجایی که این جامعه به رسمیت شناخته نشده، نه اطلاع‌رسانی در زمینه برخوردها انجام می‌شود و نه پاسخگویی را از سوی نهادهای متولی شاهد هستیم؛ اتفاقی که درباره موضوع فیلترینگ ناگهانی درگاه‌های پرداخت اینترنتی هم رخ داد.

این کارشناس حوزه استارت‌آپ‌ و فین‌تک‌های مالی از واکنش متولیان و سازمان‌هایی که به طور مستقیم با فین‌تک‌ها در ارتباط هستند سخن گفت و افزود: در ظاهر بانک مرکزی به عنوان سازمانی که به طور مستقیم با فین‌تک‌ها در ارتباط است، استارت‌آپ‌های مالی را به رسمیت می‌شناسد و بیشترین دفاع را از این جامعه به عمل می‌آورد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز به تازگی فین‌تک‌ها را به رسمیت شناخته، اما در آن سوی ماجرا می‌بینیم که دادستانی، کمیته مبارزه با مصادیق مجرمانه و شورای عالی فضای مجازی گویا هنوز فین‌تک‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و به همین دلیل هم در برخورد با این جامعه اصل اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به آنان را رعایت نمی‌کنند.

عبادی به شنیده‌ها درباره اجرای فیلترینگ اشاره کرد و افزود: گویا روز ۹ خرداد جلسه‌ای میان بانک مرکزی و دادستانی برگزار شده بود که به بانک مرکزی برای تعیین تکلیف فین‌تک‌ها شیوه‌نامه‌ای ارائه شد، اما در ظاهر تعیین تکلیف نشده و دادستانی در مقابل دست به فیلترینگ درگاه‌های پرداخت داخلی اینترنتی زده است. علاوه بر این خبر دیگری در محافل غیررسمی در جریان است که گویا به دلیل ارسال لینک‌های پرداخت از طریق شبکه‌های اجتماعی، فیلترینگ انجام شده است؛ روندی که در هر صورت هیچ‌کس، هیچ‌ کنترلی نمی‌تواند داشته باشد و مسئولان درگاه‌های پرداخت هم مقصر نیستند. باید توجه داشت در هر دو صورت باید پیش از اجرای فیلترینگ به صاحبان سایت‌ اطلاع‌رسانی می‌شد و به آنان زمانی برای پاسخگویی و دفاع از خود داده می‌شد.

وی به ایجاد انجمن فین‌تک اشاره کرد و گفت: انجمن فین‌تک‌ چند ماهی است که تشکیل شده و می‌تواند در مقام متولی خصوصی به پیگیری مشکلات و مطالبات فین‌تکی‌ها بپردازد. بر همین اساس امیدواریم نهادهای دولتی و متولی فیلترینگ پیگیری‌های این انجمن را بی‌پاسخ نگذارند و هرچه سریع‌تر این جامعه را به رسمیت بشناسند.

ارسال نظر