|
کدخبر: 10148

فیلترینگ ناگهانی؛ چالش کسب‌وکارهای آنلاین

یک فعال حوزه فین‌تک با اشاره به اینکه این نوع کسب و کار آنلاین، بر پایه اعتماد دوطرفه شکل می‌گیرد، افزود: فیلتر ناگهانی این کسب و کارها می‌تواند به اعتماد مشتریان آسیب جدی وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، میثم عبداللهی در گفت‌وگو با روزنامه «گسترش تجارت» درباره مفهوم فین‌تک اظهار کرد: شاید واژه فین‌تک‌ را بارها در رسانه‌ها شنیده باشید. فین‌تک‌ها استارت‌آپ‌هایی هستند که به عنوان کسب و کار‌های آنلاین در حوزه مالی کار می‌کنند و تحول عظیمی در این حوزه به وجود ‌آورده‌اند. به همین دلیل هم توجه بانک‌ها را به سوی خود جلب کرده‌اند.

وی پس از این تعریف از مفهوم فین‌تک به مشکلی که در روزهای گذشته برای این دسته از کسب و کارها پیش آمده اشاره کرد و گفت: صبح روز جمعه ۱۶/۴/۹۶ شاهد بودیم که چند مورد از استارت‌آپ‌های این حوزه بدون اخطار قبلی فیلتر شدند. در نخستین روز اجرای فیلترینگ، هیچ نهادی پاسخگوی موسسان این دسته از کسب و کارها نبود و عملیات پرداخت برای حدود ۲۰۰ هزار مشتری خرد و کلان فین‌تک‌‌ها مختل شد.

عبداللهی در ادامه سخنان خود به این نکته پرداخت که فین‌تک‌ها به نوعی مشاغل خانگی به شمار می‌آیند و به دلیل پیچیدگی‌ها و دشوار بودن روند دریافت نماد اعتماد الکترونیک، بیشتر بر پایه اعتماد دوطرفه به فعالیت می‌پردازند. بر همین اساس هم فیلتر ناگهانی این کسب و کارها می‌تواند به اعتماد مشتریان آسیب جدی وارد کند.

وی افزود: کسب و کار‌های فین‌تکی به خاطر ذات نوآوری خود همیشه جلوتر و پیشروتر از قانون‌گذار و نهاد‌های نظارتی عمل می‌کنند. همین امر باعث شده تا نهاد‌های نظارتی هر از چند طی اقداماتی عجولانه اقدام به فیلترینگ این کسب و کار‌ها کنند. اما من معتقدم گرهی که با دست باز می‌شود، نباید با دندان باز کرد. بهتر است مسئولان محترم به جای فیلترینگ ناگهانی کمی هم به حرف حساب این کارآفرینان جوان گوش دهند. تاکنون بارها انجمن فین‌تک برای حل مشکلات این حوزه از مراجع ذی‌صلاح خواسته که برای ارائه مجوز به فین‌تک‌ها جلساتی برگزار کنند، اما متاسفانه پاسخ درستی از سوی مراجع دریافت نشده است.

این فعال حوزه فین‌تک در پایان سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب استناد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۹۶ را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند. شاید ترجمه کسب و کار‌های فین‌تک، اقتصاد مقاومتی بدون وابستگی به جامعه بین‌المللی با تکیه بر دانش جوانان همین مرز و بوم باشد. به همین دلیل باید با ملایمت بیشتری فعالیت این دسته از کسب و کارها را رصد کرد و با آنان مواجه شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها