|
کدخبر: 9581

مدیر عامل صندوق پنبه ایران:

خرید تضمینی پنبه بر عهده سازمان تعاون روستایی است

مدیر عامل صندوق پنبه ایران گفت: دولت سازمان تعاون روستایی را به عنوان عامل خرید تضمینی پنبه در نظر گرفته است.

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در خصوص خدمات صندوق پنبه به کشاورزان اظهار کرد: هر زمان که نیاز باشد برای حمایت از کشاورزان پنبه کار وارد عرصه عمل خواهیم شد اما حتما باید با فرامین و دستورات دولتی باشد.

مدیر عامل صندوق پنبه ایران بیان کرد: صندوق پنبه تسهیلاتی ندارد تا در اختیار کشاورزان قرار دهد اما در مواقعی که پنبه به صورت تضمینی خریداری نمی شد و پنبه تولید شده به فروش نمی رفت، این صندوق وارد بازار شده و با هدف تنظیم بازار، پنبه ها را خریداری کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ارگان های دیگری این وظیفه را بر عهده دارند و با توجه به این که دولت قیمت تضمینی اعلام می کنند، چنانچه کشاورزان نتوانند با قیمتی بالا تر محصولاتشان را بفروشند، عامل خرید تضمینی صندوق تعاون روستایی وارد بازار شده و به قیمت تضمینی خریداری می کند تا کشاورزان متضرر نشوند.

کاویانی ادامه داد: از جمله اقدامات صندوق پنبه در سال های گذشته، کمک فنی به کشاورزان بوده است. این صندوق به منظور کمک به کشاورزان، سم پاش تراکتوری، ردیف کار پنبه و ... خریداری کرده و در اختیار تعاونی ها و شرکت هایی قرار داده است. با این اقدام، خدمات به کشاورزان با قیمت ارزان تر و حتی رایگان انجام شد.

وی همچنین افزود: در سال 79 با توجه به این که تولید کشاورزان مازاد بر نیاز صنایع نساجی بود، از این رو ما با دستور دولتی 25 میلیارد تومان از بانک کشاورزی وام گرفتیم و طبق دستور وزارت کشور مقداری پنبه تصفیه شده کشاورزان را خریداری کردیم. بخشی از آن را صادر کرده و بخشی دیگر را با قیمتی مناسب در اختیار صنایع نساجی کشور گذاشتیم. این کار با این هدف انجام شد که کشاورزان متضرر نشوند.

استقرار تعاون روستایی در کارخانه های پنبه پاک کنی

به گفته کاویانی، دولت قیمت تضمینی پنبه را اعلام می کند. اگر در بازار پنبه با بیش از این قیمت خریداری شود، به نفع کشاورز است زیرا محصولات آنها را با قیمت بالاتری می خرند اما اگر قیمت بازار کمتر از این باشد دولت، سازمان تعاون روستایی را به عنوان عامل خرید تضمینی پنبه در نظر گرفته است. به این ترتیب دولت پول لازم را در اختیار این سازمان قرار می دهد و نمایندگان سازمان در کارخانه های پنبه پاک کنی مستقر شده و محصول کشاورزان را به قیمتی که دولت تعیین کرده است، خریداری می کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها