|
کدخبر: 7599

پول کشاورز را با تاخیر می دهند

رییس بنیاد توانمند سازان گندم کاران کشور گفت: ناظر بر اجرای قانون خرید تضمینی گندم مشخص نیست و پول کشاورز را با تاخیر می دهند.

علی قلی ایمانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در خصوص خرید تضمینی گندم اظهار کرد: قوانین موجود در بخش کشاورزی کافی است اما نظارت و اجرای قوانین کافی نیست.

وی افزود: قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی سال 68 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. بر اساس این قانون دولت محصولات استراتژیک کشاورزی را خریداری می کند و بهای آن را هم به موقع پرداخت کند و اگر تاخیری داشت باید هزینه آن تاخیر را مطابق سود روز شمار به کشاورز پراخت کند. این قانون خوبی است اما در اجرا مشکل دارد.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان گلستان افزود: سال گذشته در بحث خرید تضمینی جو مشکل داشتیم. حدود شش ماه پس از تحویل گرفتن جو از کشاورز، پول آن پرداخت شد. در بحث گندم هم حدود سه، چهار ماه طول کشید تا پول کشاورز پرداخت شد و سایر محصولات نیز در سنوات گذشته به این سرنوشت دچار بودند.

رییس بنیاد توانمند سازان گندم کاران کشور خبر داد: از 15 اسفند تا اول خرداد حدود چهار میلیون تن گندم خریداری کردیم اما تنها 60 درصد پول کشاورزان پرداخت شد. از اول خرداد تا روز سی خرداد، کشاورزان گندم کار ما، ریالی پول دریافت نکرده اند. چرا که ناظر بر اجرای این قانون مشخص نیست. کشاورزی که هفت، هشت ماه زحمت کشیده و سرمایه از بانک گرفته و برای خانواده خود نتوانسته خرجی کند و ... امروز گندمش را تحویل می دهد و پاسخ می شنوند که برو هر وقت شد، بیا پولت را می دهیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها