|
کدخبر: 26285

رایزنی معاون وزیر صنعت برای بازگشایی ۳ بازارچه تعطیل خراسان جنوبی

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در نخستین فرصت با عسکری رییس کل گمرکات کشور و وزارت امورخارجه برای راه‌اندازی سه بازارچه تعطیل در خراسان جنوبی رایزنی خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش از خراسان جنوبی، مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی با اعلام این مطلب اظهارکرد: پیشرفت هر منطقه و استان در گروه تخصصی بودن آن است و وجود ظرفیت‌های بالا در خراسان جنوبی می‌تواند این استان را از سایر استانها متمایز کند و ما نیز باید به دنبال این هدف برویم.

وی به ظرفبت‌های بالای خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد:همان طور که کشورهای پیشرفته دنیا در یک صنعت پیشرو و تخصص دارند ماهم به دنبال متمایز کردن خراسان جنوبی از دیگر استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف هستیم.

خسروتاج باتاکید براینکه مسولان نیز باید با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری منطقه ای، ملی و بین‌المللی اهداف خود را دقیق دنبال کنند، گفت: به دنبال این هستیم که سازمان توسعه تجارت را به عنوان سازمان توسعه‌ای دولت شناسانده و معرفی کنیم تا حمایت بیشتری از صنعتگران و تولید‌کنندگان داشته باشیم. وی قول داد تا اگر این موضوع صورت بگیرد چند پروژه در خراسان جنوبی اجرایی شود.

خسروتاج به صادرات کاشی و سرامیک در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این اقلام در ۸ ماه سال جاری ۲۵۳ میلیون دلار صادرات داشته است که نسبت به مدت مشابه رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کشورهایی که مهد سرمایه هستند سه ضلع فعالان صنعتی، دانشگاهی و دولت در کنار هم هستند، افزود: تعامل این سه ضلع باهم توسعه صادرات را به همراه دارد و می‌تواند اقتصاد را پویا کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها