|
کدخبر: 24300

مدیرعامل شرکت سرمایه گذای تامین اجتماعی:

۲۰ مدیر نالایق از شستا می روند

مدیرعامل شرکت سرمایه گذای تامین اجتماعی (شستا) گفت: اهتمام جدی برای اصلاح ساختار بنگاه ها خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، مرتضی لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بسیاری از بنگاه‌های شستا واحدهایی هستند که دولت برای رد دیون به ما واگذار کرده است که البته بیشتر آنها ضرر ده هستند. از این رو ما با ماشین آلات قدیمی و با تراکم انسانی مواجه هستیم.

وی افزود: در نظر داریم این واحدها را از شستا خارج کنیم. بسیاری از افرادی که در این واحدها مشغول به فعالیت هستند به زودی باز نشسته می شوند و از سوی دیگر ما استخدام هر گونه نیروی جدید در این واحد ها را ممنوع کرده ایم.

لطفی تصریح کرد: در دولت گذشته افرادی که تخصص مدیریتی نداشته و یا تعلق خاطری به حقوق کارگران نداشتند به این مجموعه تحمیل شدند اما به زودی عذر ۲۰ نفر از آنها خواسته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذای تامین اجتماعی (شستا) همچنین گفت: سرمایه اولیه شستا سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که می توانیم تا سقف ۸ هزار میلیارد این سرمایه را افزایش دهیم.

لطفی بیان کرد: لازم است بگوییم که در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز، دارو، صنایع دانش بنیان و ... داریم.

وی ادامه داد:قرار نیست کسری منابع ما از محل فروش دارایی ها تامین شود. ستاره خلیج فارس به عنوان یک بنگاه بسیار بزرگ در حال فعالیت است و در آینده ما از نظر بنزین خود کفا خواهیم شد. از سوی دیگر حدود شش قلم دارو را برای بیماران سرطانی و برای اولین بار تولید کرده ایم و به زودی این دارو ها توزیع خواهند شد.

لطفی تاکید کرد: برای بهینه کردن سرمایه ها و دارایی هایمان مجبوریم از بخشی صنایع که کم بازده هستند و یا به لحاظ تکنولوژی عقب مانده اند خارج شویم و منابع خود را صرف بنگاه هایی کنیم که سود آوری بیشتری دارند.

مدیر عامل شستا گفت: در حوزه هلدینگ وارد حوزه های نفت و گاز، دارو، بانک و صنایع دانش بنیان می شویم. هلدینگ انرژی مان را در نفت و گاز ادغام خواهیم کرد و از رایتل و بخشی از حوزه حمل و نقل خارج خواهیم شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها