|
کدخبر: 24294

ایجاد سبد سهامی برای مستمری‌بگیران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از ایجاد صندوق ETF قابل معامله در بورس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، سید تقی نوربخش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به زودی در قالب صندوق ETF سبدی از سهام برای فروش به ذی نفعان که همان مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هستند را فراهم می کنیم.

وی افزود: این سبد؛ بورسی است که حاشیه ریسک حداقلی دارد. همچنین سیاست های خروج از بنگاهداری و ترکیبی از سهام که ریسک پایینی دارد، سود سهام را بالا می برد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص شایعاتی مبنی بر قریب الوقوع بودن ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: از نظر علمی، بحث ورشکستگی تامین اجتماعی معنایی ندارد.

وی تاکید کرد: ما یک صندوق سه جانبه گرا هستیم. بیمه شده، کارفرما و دولت که هزینه های این سازمان را تامین می کنند.همچنین دولت به عنوان یک عنصر همیشگی همواره تعهد تامین هزینه ها را برعهده دارد. در واقع دولت مشارکت تضامنی در تأمین مالی سازمان تأمین اجتماعی دارد و سازمان هنوز به نقطه سربه سری نرسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچند از نگاه نقدی از نقطه سربه سری عبور کرده ایم اما با نگاه تعهدی هنوز به این مرحله نرسیده ایم. اما باید در تامین اجتماعی اصلاحات ساختاری انجام شود چرا که تلاش ما این است که بودجه بگیر دولت نشویم.

نوربخش با اشاره به شرایط مشابه صندوق باز نشستگی با تامین اجتماعی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی سالها از نگاه نقدی و هم از نگاه تعهدی از نقطه سر به سری عبور کرده است اما دولت از محل بودجه های عمومی به آنها کمک می کند. بنابراین موضوع ورشکستگی منتفی است.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛ ۹۶ درصد منابع سازمان تامین اجتماعی به وسیله فعالیت‌های بیمه ای تأمین می شود.

نور بخش با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری در خصوص خروج از بنگاه داری سازمان تامین اجتماعی گفت: از سال ۹۵ در بودجه این سازمان، خروج از بنگاه داری پیش بینی شده است از این رو، خروج از بنگاه داری یکی از سیاست های تأمین اجتماعی شده است که کاهش هزینه های مالی بنگاه ها، به دست یابی به این هدف کمک می کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها