|
کدخبر: 24196

رییس سازمان انرژی اتمی:

اکتشاف جدید در فلات مرکزی نوید بزرگی است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در حوزه معدن به دستاوردهای خوبی در فلات مرکزی رسیده‌ایم و امکان استخراج سنگ‌آهن از این فلات مهیا شده است، امید می‌رود با این اکتشاف جدید در آینده پولدار شویم.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ، علی‌اکبر صالحی در یازدهمین جشنواره ملی تولید‌کنندگان و مدیران جوان بابیان اینکه با گذشت سال‌ها از انقلاب، ما هنوز درگیر مشکلات هستیم، بیان کرد: هرزمان که مشکلی به وجود می‌آید حس یاری‌رسانی در کشور فعال می‌شود این در حالی است که تاکنون موفق نشده‌ایم به وحدت فرماندهی برسیم برای این منظور است که هنوز با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود:امروز در عرصه علم و دانش به‌وفور صحبت به میان می‌آید اما این موضوع را فراموش نکنیم، تا زمانی که به علم و دانش به‌عنوان مقوله هزینه‌بر نگاه کنیم، مشکل خواهیم داشت. در دنیا حدود هزار نفر جایزه نوبل را کسب کرده اند و در بین جمعیت ۷ میلیاردی جهان این هزار نفر دنیا را متحول کرده و توانسته اند از علم خود برای رفع مشکلات استفاده کنند. ازاین‌رو، باید به علم به‌عنوان مقوله مولد نگاه کنیم. امروزه مدرک‌گرایی باب شده و توان و ظرفیت اکتسابی در بسیاری از افراد وجود ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: جوانان به دنبال کار دولتی نباشید زیرا با این تفکر مشکلات دولت روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

صالحی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شریف، بیان کرد:تمام دانشگاه‌های خارجی به دنبال جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف هستند.

به گفته صالحی؛ ۴۰۰ میلیارد برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها در بودجه سال ۹۷ مدنظر قرارگرفته است.

صالحی با اشاره به اینکه تا چند سال آینده فناوری کوانتومی تغییرات شگرفی را حوزه‌های مختلف ازجمله مخابرات، حس‌گرها و غیره به وجود خواهد آورد، گفت: درصورتی‌که امروز نتوانیم خود را به این فناوری مجهز کنیم در آینده باید دستاوردهای این فناوری را از دیگر کشور‌ها خریداری کنیم.اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ نقشه کوانتوم فناوری را تدوین کرد اگر امروز برای بهره‌گیری از فناوری کوانتوم فکری نکنیم نسل بعدی بدون این فناوری نمی‌توانند زندگی خود را سپری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: باید از کارخانه‌داری دست‌برداریم و خلاقیت ابتکار و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار دهیم. ما در فناوری هسته‌ای به‌صورت خودجوش به‌دستاوردهایی رسیده ایم اما این فناوری هنوز به بلوغ نرسیده است درحالی‌که بسیاری از کشورها به فناوری‌های زیادی دست‌یافته‌اند اما این فناوری به‌صورت خودجوش نبوده است.

وی گفت: در حال حاضر درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است اماباید سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه انجام شود.

ارسال نظر