|
کدخبر: 24064

مهندسان عمران مسافر کشی می‌کنند

مدیر اجرایی کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران به عواقب کمبود بودجه عمرانی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بودجه عمرانی هر ساله کاهش می‌یابد، انتظار می‌رود، دولت راهکاری برای این مهندسان ارائه دهد زیرا بسیاری از آنان برای امرار معاش به مسافر کشی روی آورده اندکه این موضوع تبعات اجتماعی منفی ای را به دنبال دارد.

عباس پناه، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در پاسخ به این پرسش که براساس لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه عمرانی ۱۰ هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت، با این شرایط چه بر سر طرح‌های نیمه تمام عمرانی خواهد آمد، بیان کرد: ۳۰ هزار شرکت پیمانکاری در کشور وجود دارد که اکنون در خوشبینانه‌ترین حالت ۳ هزار مورد آن در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با کاهش هر ساله بودجه‌های عمرانی، وضعیت ساخت‌وساز در کشور به حالت بحرانی رسیده است، دولت باید با همکاری تشکل‌های مهندسی مدل انجام پروژه‌های عمرانی را تغییر دهد و اکنون زمان آن رسیده که مدل ‌های ساخت‌وساز کشور عوض شود.

پناه خاطرنشان کرد:البته برخی از پروژه‌ها نیاز به بودجه دولتی دارد اما برخی از پروژه‌ها را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد و با بهره گیری از سرمایه‌ های داخلی و خارجی این پروژه‌ها را اجرایی کرد.

ارسال نظر