|
کدخبر: 23637

تلاش برای پرداخت تسهیلات به صنوف تولیدی در سال ۹۷

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه سال ۹۶ استان تهران گفت: امیدوارم برگزاری این جلسات در نهایت منجر به تشویق صادرکنندگان، توسعه اشتغال و ارتقای سطح تولید کالاهای غیرنفتی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، محمدرضا مس فروش با اعلام این مطلب افزود: دولت تدبیر و امید از سال ۹۵ اجرای پروژه طرح رونق تولید را در برنامه‌های خود قرار داد. اما این پروژه همچنان به نتیجه نرسیده است و ما تلاش داریم که در سال ۹۷ آن را به نتیجه برسانیم.

وی در ادامه گفت: پروژه رونق تولید از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری مطرح شد. مطابق با این طرح؛ واحدهای تولیدی که نقدینگی آنها کاهش پیدا کرده و یا ظرفیت تولید آن روند نزولی به خود گرفته است مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

به گفته مس‌فروش؛ برای اجرای این طرح دولت در حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود.

وی بابیان اینکه پرداختی دولت بیشتر از این حجم شده است؛ بیان کرد: قرار بر این بود که در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی صنفی اختصاص داده شود. باید بگویم تاکنون هیچی مبلغی به صنوف تولیدی داده نشده است. اما ما تلاش داریم که روند اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی صنفی از سال ۹۷ کلید بخورد.

مس‌فروش بااشاره به ضعف کشور در زمینه دانش فنی گفت: برای ارتقای دانش فنی باید تعامل مناسبی بین بخش‌خصوصی و دولت برقرار شود.

رییس سازمان صنعت، ، معدن و تجارت استان تهران گفت:در کشور ۵۹ صادرکننده نمونه معرفی شدند که از این تعداد ۲۵ نفر از آنها در استان تهران فعال هستند. در واقع می‌توان گفت ۴۲ درصد از صادرکنندگان ایران در تهران فعالیت می‌کنند. این آمار گواه این ادعاست که فعالان این حوزه به‌خوبی و باجدیت کار خود را پی می‌گیرند.

ارسال نظر